Bijberoep BVBA?

Alles over de BVBA, NV, VOF, ... Pro’s en contra’s, verplichtingen, etc.

Moderators: cookie, Sven

Bijberoep BVBA?

BerichtDoor Robin op 15 Aug 2009, 17:26

Ik ben van plan om mijn eigen zaak te starten als bijberoep. Nu weet ik juist niet goed hoe ik dit allemaal het best zou onderbrengen? Als hoofdberoep doe ik management in een particuliere school. Daarnaast zou ik nog graag de volgende dingen doen:

1) Freelance engineering voor studio's (waar ik ook voor gestudeerd heb) en ook freelance webdesign doen (op vrijwillige basis als de projecten voorkomen)
2) Ben ook van plan om apartementen te kopen en deze dan te verhuren. Ze hadden mij aangeraden om dit persoonlijk te doen (voor het belastingsvoordeel) en dus niet binnen een BVBA.
3) Ik ben ook nog bezig met een software project dat zou leiden (na nog 6 maanden van ontwikkelen) tot een online winkel, vooral op internationaal gebied. Hier komen nu ook veel kosten bij kijken vooraleer ik pas winst zou kunnen opbrengen dus zou dit graag binnen een onderneming brengen als dit mogelijk is?

Nu zou ik graag natuurlijk weten als ik deze verschillende praktijken zou kunnen onderbrengen onder 1 soort vennootschap of hoe zou ik dit het best doen?
Robin
Recruit
Recruit

Re: Bijberoep BVBA?

BerichtDoor Sven op 25 Aug 2009, 15:55

Hier op de website kan je al zeer veel informatie vinden omtrent de verschillende vennootschapsvormen die er in België mogelijk zijn, alsook de voor- en nadelen. Dit werd ook reeds besproken voor de zelfstandigen.

Ik ga hier op het forum geen specifiek advies voor jouw situatie neerpennen daar er veel mogelijkheden zijn, en we hier over weinig informatie beschikken.

Indien je een speciek advies wil op jouw wensen zou ik contact opnemen met een goede accountant/boekhouder. Zij zullen je advies geven mbt de juiste keuze van handelen en de te doorlopen procedures.

indien je op zoek bent naar een boekhouder kan ik je uiteraard wel helpen. Stuur me dan eenvoudigweg een kleine pm met je gegevens.

mvg,

Sven
..:: Accountant voor Ondernemers .:. Accountant nodig? PM me! ::..
Sven
Moderator
Moderator

Terugkeren naar Rechtsvormen