Dataverkeer aankopen

Website, netwerk, infrastructuur, automatisatie, hard- en software, telecom.

Moderators: cookie, Sven

Dataverkeer aankopen

Berichtdoor mario » 22 Dec 2008, 09:39

Vraagje n°2:

Kan iemand me hier helpen met een manier om goedkoop dataverkeer te kunnen inkopen. Als ik hosting vergelijk is het max dat ik kan vinden rond de 1 TB en dan een fixed fee / extra volume (GB)

Zelf wil ik graag weten wat vooraf ingekocht extra dataverkeer ongeveer gaat kosten bij deze hoeveelheden:
5.000 GB
20.000 GB
...

tips / links / ervaringen zijn welkom
mario
Recruit
Recruit

Re: Dataverkeer aankopen

Berichtdoor cookie » 27 Dec 2008, 17:55

Ik zou dit eens vragen aan je huidige webhost om een regeling te treffen. Heb je echt zoveel traffiek nodig?
cookie
Practitioner
Practitioner

Berichtdoor markn » 06 Jan 2009, 20:38

Bij sommige webhosts kan je toch onbeperkt data verkeer krijgen?

Om maar 1 te noemen: one.be (te vinden op main page)
markn
Rookie
Rookie

Berichtdoor maartentk » 06 Jan 2009, 20:51

Moderated By: "maartentk"

Verplaatst naar ICT forum

Dit vond ik trouwens over dit onderwerp:

Onbeperkt dataverkeer bestaat niet!

Vele Nederlandse webhosts zeggen dat ze onbeperkt dataverkeer aanbieden bij hun webhostingpakketten. Meestal blijkt dit echter helemaal niet te kloppen. Webhostingbedrijven moeten namelijk ook het totaal aan dataverkeer dat verbruikt wordt door haar klanten inkopen. Dat inkopen kost natuurlijk geld en daarom zullen de extra kosten doorberekend moeten worden aan de klanten: de mensen met een webhostingaccount.

Het is natuurlijk mogelijk dat een bepaalde webhost een tijdje een hele hoop dataverkeer aan een individuele gebruiker kan leveren zonder extra kosten. Dat kan bijvoorbeeld als de webhost relatief weinig klanten heeft, of een hoop klanten heeft die maar erg weinig dataverkeer genereren. Maar als het aantal klanten begint te stijgen of als de klanten steeds meer dataverkeer gaan verbruiken, dan zal de webhost zelf extra dataverkeer moeten inkopen en zal het de kosten moeten doorberekenen aan de klanten die verantwoordelijk zijn voor het grootste verbruik....

Volledig artikel op http://www.webhostinginfo.nl/artikelen/ ... erkeer.php
Ondernemersforum.be - Onafhankelijk forum voor zelfstandigen en ondernemers in Vlaanderen
Gebruikers-avatar
maartentk
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor kiwi » 08 Jan 2009, 21:00

Je betaalt de prijs voor degelijke webspace. Het is zo simpel als dat! In het verleden heb ik mij ook laten verleiden door goedkope hosting, veel webspace, hoge limiet enz maar ik was niet te spreken over de service/kwaliteit/snelheid/uptime van de webspace/webhost.

Om echt onbeperkt of in de terrabytes te gaan zonder verlies van kwaliteit kan ik u helaas geen tips geven. Contacteer eens een provider via mail, kan nooit kwaad.
Gebruikers-avatar
kiwi
Rookie
Rookie

Berichtdoor maartentk » 12 Jan 2009, 14:21

kiwi schreef:Je betaalt de prijs voor degelijke webspace.

So true! Zeker als je met databases werkt dien je toch sceptisch te staan tegenover goedkope webspace. Hopelijk hebben jullie geen last met de laadtijd van dit forum. Zoja dan horen we het graag.
Ondernemersforum.be - Onafhankelijk forum voor zelfstandigen en ondernemers in Vlaanderen
Gebruikers-avatar
maartentk
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor cookie » 03 Feb 2009, 16:45

Ik kwam dit tegen bij het zoeken naar een nieuwe webhost

Onbeperkt dataverkeer, kan dat wel ?

Terwijl sommige andere hosters beweren dat het niet kan, bewijst AlfaHosting al 4 jaar lang het tegendeel. Ook websites die dagelijks duizenden bezoekers trekken en maandelijks tientallen GB dataverkeer verbruiken hebben bij ons een plaats. Vanaf het STARTER pakket is het dataverkeer onbeperkt en hoeft u zich geen zorgen te maken over rekeningen van extra dataverkeer als uw site populairder wordt. Wij kopen ons dataverkeer met grote hoeveelheden aan scherpe prijzen, nemen lagere winstmarges en besparen op facturatiekosten door het niet door rekenen van extra dataverkeer aan onze klanten. Sommige webhosters rekenen tot 5 euro per extra verbruikte 1 GB dataverkeer ! Logisch dat zij beweren dat het niet kan.

Bron: http://www.alfahosting.be/webhosting.php
cookie
Practitioner
Practitioner

Terug naar ICT & Telecom