distributie zaak

Import & export, uitbreiding, buitenlandse contacten, etc.

Moderators: cookie, Sven

distributie zaak

Berichtdoor San Miguel » 28 Aug 2008, 09:03

Kan ik op hier terecht met een vraag over import van goederen?

Ik had graag een distributiebedrijf gestart daar ik denk een markt te hebben in belgie voor zuid-europese import goederen. Weet iemand welke stappen ik moet doorlopen? Ik wil alles legaal houden dus mocht iemand me de juiste persoon om te helpen kunnen aanwijzen zou dat mooi zijn.

kan iemand me ook verder helpen met vervoerskosten? Wat is de goedkoopste manier om goederen over land te transporteren?

Dank, SM
San Miguel
Recruit
Recruit

Re: distributie zaak

Berichtdoor DocJerom » 28 Aug 2008, 09:06

Hey Miguel. Ik ben ook op zoek naar meer informatie over de opstart van logistieke entiteiten. Er is inderdaad hierover niet zo heel kant-en-klare informatie over te vinden.

Ik ben wel recent op een wiki gestoten over container vracht :-) ISO 6346 vertelde me alles over containers! Zeer interessant!
DocJerom
Recruit
Recruit

Berichtdoor maartentk » 28 Aug 2008, 13:04

Heb je al contact met potentiele leveranciers? Zoja, vraag samples aan en vraag aan hen hoe ze het transport meestal doen (die leveranciers hebben wsh nog Belgische klanten).

Je gaat de prijs krijgen van de leverancier voor bvb minimum 500 stuks. Daarop moet je dan nog verzending betalen + invoerrechten + btw

Verzending hangt er ook van af welke hoeveelheid je wilt importeren. Bij kleinere hoeveelheden zal dit per vliegtuig getransporteerd worden.
Ondernemersforum.be - Onafhankelijk forum voor zelfstandigen en ondernemers in Vlaanderen
Gebruikers-avatar
maartentk
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor cookie » 28 Aug 2008, 14:20

Dat zou ik ook denken om eerst eens aan de leverancier zelf te vragen hoeveel dit zal kosten en hoe hij het transport bij andere klanten regelt. Er is natuurlijk het transport van leverancier => zeehaven/luchthaven => klant
jij gaat wsh een forwarder onder de arm moeten nemen om de goederen van de have tot bij u te krijgen of bij kleine hoeveelheid kan je er mss zelf omgaan? kan je meer specifiek zijn in uw vraag aub
cookie
Practitioner
Practitioner

Berichtdoor maartentk » 28 Aug 2008, 14:24

Moderated By: maartentk

Topic verplaatst naar "Internationaal ondernemen"
Ondernemersforum.be - Onafhankelijk forum voor zelfstandigen en ondernemers in Vlaanderen
Gebruikers-avatar
maartentk
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor xeox » 05 Dec 2008, 13:29

Hoe regelen jullie eigenlijk de veiligheid met import van goederen? Ik heb gehoord dat er een risico is van misbruik bij import vanuit China? Stel nu dat je iets hebt gestort naar een Chinese leverancier en die betaalt niet...Wat doe je dan? Kan je makkelijk je geld terugvorderen? Welke instanties schakel je best in?
xeox
Recruit
Recruit

Berichtdoor maartentk » 11 Dec 2008, 14:41

Misschien dat je in dit topic je antwoord vindt china-betrouwbaar-t60.html
Gebruikers-avatar
maartentk
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor sam » 18 Jan 2009, 21:05

hello

een medestudent van Ehsal zit in China en heeft zn eigen bedrijf, zie eerdere post op ander thread.
waar-betrouwbare-leveranciers-vinden-t91.html
sam
Recruit
Recruit

Berichtdoor Vincentcnbres » 12 Aug 2011, 07:09

Hey Miguel. Ik ben ook op zoek naar meer informatie over de opstart van logistieke entiteiten. Er is inderdaad hierover niet zo heel kant-en-klare informatie over te vinden.
Vincentcnbres
Recruit
Recruit

Berichtdoor Sven » 12 Aug 2011, 09:09

Vincentcnbres schreef:Hey Miguel. Ik ben ook op zoek naar meer informatie over de opstart van logistieke entiteiten. Er is inderdaad hierover niet zo heel kant-en-klare informatie over te vinden.

In welke regio's / landen?

Elk bedrijf is uniek, dat is de rede waarom er geen kant-en-klare informatie te vinden.
Je kan volgens mij niet een algemeen plan van het internet nemen, en jezelf daarop baseren om zelf een nieuwe entiteit te starten. Dat moet correct bekeken en opgezet worden.
..:: Accountant voor Ondernemers .:. Accountant nodig? PM me! ::..
Gebruikers-avatar
Sven
Moderator
Moderator

Terug naar Internationaal ondernemen