dogflap

Hulp bij het uit de grond stampen van uw zaak

Moderators: cookie, Sven

dogflap

Berichtdoor xeox » 09 Sep 2008, 19:26

Beste collega-ondernemers!

Ik plan een maandbladje te starten, althans in de eerste fase iets vrij beperkt en dit zou gaan over dieren, huisdieren dan vooral. Zelf ben ik een grote dierenvriend en heb een hele dierentuin aan beestjes thuis dus aan ervaring en specimen geen gebrek om over te schrijve.

Nu vraag ik mij af hoe het zit met kopieerrechten enzo? Hoe bescherm ik mezelf daartegen? Hoe kan ik ervoor zorgen dat niks uit m'n boekje wordt overgenomen? Moet ik me daartegen verzekeren?

en natuurlijk (ik lees dat anderen dit ook doen!): wat denken van m'n slaagkansen?
xeox
Recruit
Recruit

Re: dogflap

Berichtdoor markdh » 10 Sep 2008, 12:52

Hm, ik denk dat volgende pagina wel de meeste van je vragen beantwoord ...?

http://mineco.fgov.be/intellectual_prop ... e_Eigendom

Een tijdschrift is toch intellectuele eigendom, of niet?
markdh
Recruit
Recruit

Berichtdoor timdl » 13 Sep 2008, 13:37

Ik denk dat er zich op dit forum nog geen echte copyright experts bevinden.
Maar Ik denk dat kopieerrechten voorlopig niet je eerste zorgen zijn.

Plan je dat maanblad alleen of met anderen? Wie is je doelgroep en dergelijke? Inspireer ons over jouw ideeën met dat maandblad! :-)
http://www.ondernemersforum.be Voor en Door Ondernemers!
timdl
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor cookie » 18 Sep 2008, 16:23

over copyright kan ik helaas niets bijdragen aangezien ik daar zelf niet van op de hoogte ben
volgens mij ben je al beschermd zodra je op een pagina in je tijdschrift hetvolgende opneemt:

"Copyright © Dogflap. Alle rechten voorbehouden. Het is ten strengste verboden om het even welk materiaal dat zich in het tijdschrift bevindt (foto's, tekst, etc.) te kopiëren, opnieuw te verdelen of te publiceren, of te wijzigen zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van Dogflap."

uw slaagkansen zijn voor ons niet echt in te schatten aangezien je nog alle kanten uit kunt met zo'n tijdschrift: neem je journalisten, redacteurs, fotografen in dienst? doe je alles zelf? heb je ervaring met redactiewerk? hoe groots mik je het? allemaal onbeantwoorde vragen voor ons die nodig zijn om toch een beetje te kunnen inschatten of het al dan niet zal werken. tijdschriften zijn zowiezo nog niet afgeschreven denk ik maar is toch wel heel moeilijk om van 0 te beginnen. misschien eens luisteren naar eigenaars van andere tijdschriften hoe zij het voor elkaar brachtten.
cookie
Practitioner
Practitioner

Terug naar Een zaak opstarten