een betaalde datingsite

Strategisch inzicht om uw zaak te laten boomen

Moderators: cookie, Sven

een betaalde datingsite

Berichtdoor heino » 18 Jul 2011, 09:47

hey, ik ben heino en nieuw hier.

ik vond dit forum geschikt om mijn volgende vraag te stellen.

ik en mijn mede-collega wilden een betaald datingsite opstarten. het feit is dat ik het onderhouden van de site ging doen en hij het financiele gedeelte.

hij heeft voor bedrijfsbeheer gestudeert en het is wel al een hele tijd geleden. dus waarschijnlijk ging hij nog es bijscholing moeten volgen om up to date te zijn..

zaterdag kwam hij bij mij om alles es te bespreken en eerlijk gezegd vond jij het ondernemingsplan en financieel plan dat moet voorgelegd worden aan de bank, boekhouder enz.. teveel..

er komt idd veel bij kijken maar is dit in werkelijkheid ook zo. want dit gaat om een datingsite. ik ken er niet veel van dus daarom dat ik het liever es hier vraag. ik weet dat voor de hosting/maand ong 350 euro is om te beginnen. daarmee zijn we zeker dat we het eerste jaar over een correct budjet kunnen beschikken voor dit..

ook zoiets als de algemene voorwaarden , dit is iets waar toch veel tijd inkruipt maar toch, het is een 1malige inspanning..

ik heb vroeger nog een website gehad in php enzo maar jah, tis ook al een hele tijd geleden, zowieso zal ik er ook dus hulp bij nodig hebben..

kan ik hier evt tips krijgen over mensen die ook een webshop of iets dergelijks nieuw opgestart zijn ...?

Mvg,
Heino.
heino
Recruit
Recruit

Re: een betaalde datingsite

Berichtdoor Sven » 18 Jul 2011, 11:35

heino schreef:Er komt idd veel bij kijken maar is dit in werkelijkheid ook zo. want dit gaat om een datingsite. ik ken er niet veel van dus daarom dat ik het liever es hier vraag. ik weet dat voor de hosting/maand ong 350 euro is om te beginnen. daarmee zijn we zeker dat we het eerste jaar over een correct budjet kunnen beschikken voor dit.

Hallo en welkom

Ik kan je al verklappen dat de jaarlijkse vaste kosten hoger zullen liggen dan 350 EUR.

- Afhankelijk van je ondernemingsvorm moet je het eerste jaar al een notaris betalen om je onderneming op te richten. Daarbij komen dan de kosten voor inschrijving bij de KBO en de publicatiekosten.
- Jaarlijks zal je al zeker sociale bijdrage, bedrijfsbelastingen, en neerleggingskosten moeten betalen (indien de ondernemingsvorm dit vereist).
- En dan zijn er nog de niet verplichte kosten, maar deze kan je natuurlijk zelf drukken... (erelonen, bureaumateriaal, electriciteit, internet, ...)
..:: Accountant voor Ondernemers .:. Accountant nodig? PM me! ::..
Gebruikers-avatar
Sven
Moderator
Moderator

Berichtdoor heino » 18 Jul 2011, 11:54

ja idd, dat was ik vergeten te zeggen dat de belastingen per jaar ook moeten betaald worden..

maar over de jaarlijkse kosten is zo nog geen probleem. 1x je weet wat je moet hebben als budjet kan je daarvoor kijken..

het is opstarten van het bedrijf dat zoveel is en een twijfelgeval is.. zeker omdat het om een virtueel netwerk gaat en niet om een bedrijf dat door meerdere personen geleid word igv productie enz..
heino
Recruit
Recruit

Berichtdoor Sven » 18 Jul 2011, 15:33

heino schreef:het is opstarten van het bedrijf dat zoveel is en een twijfelgeval is.. zeker omdat het om een virtueel netwerk gaat en niet om een bedrijf dat door meerdere personen geleid word igv productie enz..

De boekhouding zal in jullie geval veel minder transacties bevatten dan die van een productievennootschap.
Verder dan dat zijn de principes gelijklopend.

Om jullie kosten te ramen kan je best op zoek gaan naar een jaarrekening van een gelijkaardige vennootschap of een dienstverlenende vennootschap...
Gebruikers-avatar
Sven
Moderator
Moderator

Berichtdoor heino » 18 Jul 2011, 20:02

dus je bedoelt bij zo'n datingsite info gaan vragen ?? of versta ik het verkeerd?
heino
Recruit
Recruit

Berichtdoor Sven » 19 Jul 2011, 11:49

heino schreef:dus je bedoelt bij zo'n datingsite info gaan vragen ?? of versta ik het verkeerd?

Gaan vragen bedoel ik zeker niet.

Maar op de websites kan je bijvoorbeeld wel al naagaan wat er aangerekend wordt aan de leden. hoe ze inkomsten voor reclame verkrijgen, ...

Daarnaast moeten (veel) Belgische vennootschappen een jaarrekening publiek maken. Hier kan je eens op zoek gaan naar de evolutie in kosten en opbrengsten van de vennootschappen die boven de sites hangen.

En als je dan nog wat vrienden, kennissen, boekhouder raadpleegt m.b.t. de kosten die dienstverlenende (kleine) bedrijven bevatten dan kan je wel tot een mooi budget en financieel plan komen volgens mij.
Gebruikers-avatar
Sven
Moderator
Moderator

Berichtdoor ZyllyZ » 11 Sep 2011, 09:18

heino,

toch even nadenken voor je een nieuwe datingsite opzet: http://www.zdnet.be/news/130977/datings ... punt-heen/
Gebruikers-avatar
ZyllyZ
Apprentice
Apprentice

Berichtdoor heino » 26 Okt 2011, 13:46

er komt veel meer bij kijken hooor.. tis niet simpel en er is een groot budget nodig voor zoiets op te starten
heino
Recruit
Recruit

Terug naar Ondernemingsplan en financieel plan