effectieve kortingen

Reclame, marketingmix, do's en don'ts

Moderators: cookie, Sven

effectieve kortingen

Berichtdoor Fille » 05 Jan 2009, 16:14

In mijn bedrijf hadden we een samenkomst over wat voor ons (kleinhandel) de meeste effectieve manier zou zijn om kortingen te geven.

Opties :
20-25% korting nu en dan (acties!)
4e stuk gratis (geldig voor goedkoopste kaartje)
kortingsbon voor volgende aankoop?

Wat spreekt het meest aan? 20-25% korting is vergelijkbaar met 4e stuk gratis. Als we nu moeten kiezen (kunnen toch niet alles voeren, ofwel verdelen / collectie), wat spreekt de grootste groep klanten dan aan? Het is moeilijk om een beslissing te maken..

Wat is jullie mening hierover? Alvast bedankt!!
Fille
Recruit
Recruit

Re: effectieve kortingen

Berichtdoor markn » 06 Jan 2009, 20:23

combineer ze?

Neem een algemene korting (moet niet zoveel zijn zelfs) op al je producten én stimuleer ze om meer ineens te kopen door bvb een kortingscode te geven of gratis verzending aan te bieden als ze meer dan 3 producten gekoct hebben?
markn
Rookie
Rookie

Berichtdoor Fille » 07 Jan 2009, 13:28

Ah ok, op die manier. Ik bedoel ook vooral, welke kortingen heeft men het liefst? Met zo'n extra couponneke achteraf voor volgende aankoop komt men sneller terug, met kortingen bij aankoop vanaf 3 of meer stuks is men geneigd om ineens meer te kopen etc etc...

Maar ik kan die kortingen toch niet allemaal doorvoeren? Of ik moet mijn standaard verkoopprijs verhogen ofwel de aparte kortingen klein houden..
Fille
Recruit
Recruit

Berichtdoor kiwi » 08 Jan 2009, 20:55

Ik zou in uw plaatse eens de proef op de som nemen en spelen met de mogelijkheden die er zijn. De post analyse mag je hier altijd meedelen :) Zelf ben ik ook een beetje aan het zoeken welke kortingen het meest effectief zijn.

Zelf koop ik gewoon wat ik nodig heb en als ik daarop al een extra korting krijg des te beter.
Gebruikers-avatar
kiwi
Rookie
Rookie

Terug naar Marketing