door steurbie » 19 Sep 2011, 15:10
Beste Sven,
eerst en vooral bedankt voor de reactie.
Nu heb ik komende woensdag een afspraak met een boekhouder.
Ik kan wel al zeggen dat ik volgens mij over voldoende eigen middelen kan beschikken maar nu nog niet want dit kapitaal is nu nog onder de vorm van bouwgrond die ik wil verkopen.
Ik reken op een benodigd kapitaal van 100.000 Eur waarvan ik een deel zelf wil inbrengen en een deel wil lenen bij de bank.
Volgens mij maak ik ook een kans op een voordelige lening via het participatiefonds.
Mijn idee is om een sportzaak te starten,meer bepaald,een voetbalspeciaalzaak.
Ik ben wel gebonden aan een regio daar de merken ( ADIDAS,NIKE,PUMA,JOMA,... ) het niet toelaten om zomaar ergens zulke zaak op te starten.
Enkele merken wist mij zelfs te zeggen dat volgens hun mijn regio ideaal is daar er momenteel nog geen zulke zaken zijn.Een ander merk met name ADIDAS heeft me laten weten dat ze momenteel geen nieuwe klantennummers meer opnemen omdat volgens hun er een te groot aanbod is.
Volgens mij schepen ze mij nu nog af omdat mijn plannen nog niet concreet genoeg waren/zijn.
Van zodra mijn businessplan afgewerkt is neem ik terug contact op en hoop ik op een gunstig antwoord.
Volgens mij en mijn boekhouder is het aangeraden om een éénmanszaak te starten en niet in een andere vennootschapsvorm.
Groeten.