Ervaringen freelance sites?

Website, netwerk, infrastructuur, automatisatie, hard- en software, telecom.

Moderators: cookie, Sven

Ervaringen freelance sites?

Berichtdoor mrjohn » 22 Nov 2008, 12:49

Ik zou eens willen weten wie er hier reeds ervaring heeft met freelance sites ala www.elance.com , www.bobex.nl , ....
Ik wil namelijk een professionele huisstijl laten maken en na een aantal offertes gekregen te hebben van enkele grafische design bureaus denk ik toch dat ik dit veel goedkoper kan laten verwezenlijken.

Zijn die sites betrouwbaar? Krijgt men genoeg feedback? Is de prijs ok? Is het professioneel? Zit er genoeg talent tussen? etc etc

Ik weet dat er vverschillende freelance sites zijn maar ik ken enkel elance en bobex. iemand nog tips?
mrjohn
Rookie
Rookie

Re: Ervaringen freelance sites?

Berichtdoor maartentk » 22 Nov 2008, 13:06

Ik heb een logo laten ontwerpen door iemand vanop elance.com. Heb die site leren kennen via een boekje over import/export. Heb daar een jobomschrijving gegeven en een uur later had ik al een 10 tal voorstellen. Het is betrouwbaar want elke user heeft een feedbackscore. Ook kan je zijn portfolio bekijken. Prijzen varieerden van 80$ tot 200$ (bij bobex was dit 150-500€ !!) Andere sites buiten deze 2 zijn mij nietbekend maar ik kan iedereen (starters met beperkt budget maar ook grote bedrijven) elance aanbevelen
Ondernemersforum.be - Onafhankelijk forum voor zelfstandigen en ondernemers in Vlaanderen
Gebruikers-avatar
maartentk
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor netec » 23 Nov 2008, 21:36

Is dat dan zo dat er een gemiddeld prijsverschil is tussen bobex en elance?
netec
Recruit
Recruit

Berichtdoor cookie » 24 Nov 2008, 15:37

Ik heb ook in het verleden een aantal offertes binnengekregen van Bobex en die waren idd merkbaar duurder dan elance. Kan ook zijn omdat dit grotere bedrijven waren en op elance particulieren? i dunno maar tis een behoorlijk prijsverschil.

ik zou ook wel eens willen weten welke gelijkaardige sites er nog bestaan. In het verleden heb ik enkel nog maar offertes gevraagd en nooit op ingegaan maar nu hebben we een project lopen waarbij deze sites zeker kunnen helpen
cookie
Practitioner
Practitioner

Berichtdoor ZyllyZ » 24 Nov 2008, 19:04

sitedeals.nl (forum) heeft een forumonderdeel dat zo'n dingen doet
Gebruikers-avatar
ZyllyZ
Apprentice
Apprentice

Berichtdoor markn » 26 Nov 2008, 16:05

Heb eens een kijkje genomen op elance en dat ziet er inderdaad interessant uit (en betrouwbaar vanwege de quotering van de freelancers). Maar hoe gebeurt de betaling? Moet er een voorschot gegeven worden? Moet je maar betalen eens je tevreden bent? Als er iemand met een site/logo/whatever afkomt en je bent er niet tevreden over wat dan?
markn
Rookie
Rookie

Berichtdoor mirak » 24 Feb 2009, 16:57

Ik heb goeie ervaring met elance, goed voor goedkoop en deftig logo to kopen. Vooral veel studenten daarop denk iK.
mirak
Recruit
Recruit

Berichtdoor tasari » 28 Feb 2009, 21:24

Ik heb vroeger al dergelijke sites gebruikt. Twee bekende scriptlance.com en getafreelancer.com
Ik heb daar zelden problemen mee gehad maar ze zijn soms veel goedkoper en de kwaliteit is ook goed. Best vraag je wel naar voorbeelden of portfolio want soms lage prijs, lagere kwaliteit !

Ik heb nooit elance gebruikt, omdat het nogal omslachtig was om te gebruiken. Ik zie dat ze de layout hebben veranderd, ziet er goed uit...
Betaling bij elance is sowieso via "escrow account" geloof ik, dat wil zeggen dat je het geld stort op een virtuele account voor de ontwikkelaar. Wanneer beide akkoord zijn over het project (dus gemaakt) dan kan je het geld vrijgeven naar de ontwikkelaar toe... indien niet dan kan je het geld terugkrijgen want beide moeten akkoord gaan..
tasari
Newbie
Newbie

Terug naar ICT & Telecom