Hey,
Ik ben net nieuw op het forum. Ik ben een jonge thuisblijfmama met een uit de hand gelopen hobby. In het begin maakte ik enkel spullen voor vrienden en familie. Ik gaf het dan gratis weg, hoewel de meesten wel iets in mijn hand stopten voor het materiaal.
Nu krijg is steeds meer en meer vragen om iets te maken voor 'vreemden', vrienden van familie, kennissen van vrienden, je kent het wel... Omdat ik niet van me wil laten profiteren door dingen aan spotprijsjes te maken voor vreemden en ik niet in het zwarte circuit wil stappen weiger ik dus deze opdrachten. Toch blijven de meesten lang aandringen, wat ik erg lastig vind. Langs de ene kant zou het een leuke manier zijn om mijn hobby draaiende en betaalbaar te houden.
Aangezien er dus steeds meer en meer vraag is naar de dingen die ik maak zou ik graag een webshopje starten om mijn spullen zo te verkopen aan een eerlijke prijs (zowel voor mij als de klanten).
Graag had ik hiermee van start gegaan in bijberoep, omdat ik niet van plan ben om er mijn hoofdbezigheid van te maken.
Maar ik heb begrepen dat dit niet kan omdat ik slechts wettelijk samenwonend ben met mijn partner? Moet je nu echt gehuwd zijn om een vrijstelling bijberoep te krijgen?
Nog even voor de duidelijkheid, ik ben dus een huisvrouw zonder enige uitkering en sta sociaal ten laste op de loonbrief van mijn partner.
Alvast bedankt voor jullie tijd!
Groetjes
Bianca