Goede (!) webhosting

Website, netwerk, infrastructuur, automatisatie, hard- en software, telecom.

Moderators: cookie, Sven

Re: Goede (!) webhosting

Berichtdoor tasari » 12 Feb 2009, 21:44

Ik ga sowieso gaan voor alphahosting, want bij hostingfabriek kan je btw toch niet terugtrekken, is firma uit Nederland (19% Nederlandse BTW)..

Inderdaad vind nogal extreem lage prijs voor stabiel te kunnen zijn...
tasari
Newbie
Newbie

Berichtdoor Sven » 13 Feb 2009, 22:09

tasari schreef:Ik ga sowieso gaan voor alphahosting, want bij hostingfabriek kan je btw toch niet terugtrekken, is firma uit Nederland (19% Nederlandse BTW)..

Inderdaad vind nogal extreem lage prijs voor stabiel te kunnen zijn...

En hier is waar ik weer tussenkom. Uw stelling is fout.

art. 21, §3, 7°, k) W.B.T.W.

"de plaats waar de ontvanger van de dienst de zetel van zijn economische activiteit of een vaste inrichting heeft gevestigd waarvoor de dienst is verricht, of bij gebreke, zijn woonplaats of zijn gebruikelijke verblijfplaats, wanneer de dienst wordt verleend aan een ontvanger die buiten de Gemeenschap is gevestigd of aan een belastingplichtige die in de Gemeenschap doch buiten het land van de dienstverrichter is gevestigd en handelt voor de doeleinden van zijn economische activiteit, en voor zover de dienst tot voorwerp heeft :
(...)
k) langs elektronische weg verrichte diensten."

Ik leg bovenstaande wettekst even uit aan 2 simpele voorbeelden:

Voorbeeld 1 :

Een in Nederland gevestigde onderneming biedt tegen betaling webhosting aan. De klant is een Belgische onderneming Tasari NV.

Oplossing voorbeeld 1 :

De plaats van de dienst is krachtens art. 21, §3, 7°, k) W.B.T.W. België, nl. daar waar de dienstontvanger zijn economische activiteit verricht. De schuldenaar van de BTW is de Belgische medecontractant, zijnde Tasari NV (z. art. 51, §2, 1°, a) W.B.T.W.).

Voorbeeld 2 :

Een in Nederland gevestigde onderneming biedt tegen betaling webhosting aan. De klant is de Belgische particulier Tasari.

Oplossing voorbeeld 2 :

De plaats van de dienst is krachtens art. 21, §2 W.B.T.W. Nederland, nl. de plaats waar de dienstverrichter gevestigd is. Dit omdat aan de kriteria van art 21, §3, 7°, k) W.B.T.W. niet voldaan is, nl de particulier Tasari oefent geen economische activiteit uit.

BTW I love it!

Voor de Ondernemers onder ons, die langs electronische weg diensten verrichten, wees altijd gewaarschuwd! Een foutief opgestelde factuur (met BTW of zonder) kan boetes tot gevolg hebben.
..:: Accountant voor Ondernemers .:. Accountant nodig? PM me! ::..
Gebruikers-avatar
Sven
Moderator
Moderator

Berichtdoor WeHa » 19 Feb 2009, 22:27

Waar je weinig moet betalen voor hosting moet je niet veel verwachten van snelheid of geavanceerde opties.
Of er zijn er die goedkoop zijn en dan ook niet zoveel aanbieden.
Het kan natuurlijk goed gaan zoals eerder gezegd als je op een minder drukke server zit, maar uiteindelijk zullen ze die toch volproppen.
Indien ze dit niet doen is het niet rendabel, ik ben zelf net begonnen en ik kan u verzekeren dat het niet goedkoop is zo'n server te hosten. :)

bv: http://www.webhostingtalk.nl/shared-web ... e-com.html
WeHa.be - Web & E-Mail hosting voor iedereen!
WeHa
Recruit
Recruit

Berichtdoor maartentk » 04 Mrt 2009, 11:03

maartentk schreef:Andere server of trage mysql? Gebruik jij mysql dbs?
Ik ga toch eens een mailtje sturen naar 1eurohost je weet maar nooit.

Na 4 dagen wachten kreeg ik volgende reactie van 1eurohost op mijn vraag waarom het forum soms tergend traag is::

"U deelt onze systemen met derden, het is normaal dat het op de drukkere periodes wat trager kan gaan."

Het zal wel nog even 1eurohost blijven maar we plannen toch te switchen van webhost dit jaar.
Voorlopig is alles dus terug ok met het forum.
Ondernemersforum.be - Onafhankelijk forum voor zelfstandigen en ondernemers in Vlaanderen
Gebruikers-avatar
maartentk
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor kvaes » 12 Mrt 2009, 19:31

Bij hosting is het eigenlijk heel simpel; "you pay with peanuts, you get monkeys".

Iets technischer uitgeweken:
* Het afnemen van bandbreedte & het huren van ruimte om servers te plaatsten is in de Benelux (en zeker in België) redelijk duur. Amerikaanse en (iets dichter in de buurt) Duitse servers zijn daarintegen pakken goedkoper. => Maakt de taal je niet uit, dan kan je eens naar daar gaan kijken?
* Binnen de benelux betaalt elke webhoster (giver or take) hetzelfde bedrag voor zijn/haar servers te plaatsen. Des te goedkoper het bedrag dat je moet betalen, des te meer huurders (klanten) er nodig zijn om deze server te betalen. In dat geval wordt er vaak aan "overselling" gedaan, waar er eigenlijk meer verkocht wordt qua ruimte/bandbreedte/verwerkingskracht dan dat er eigenlijk "in stock" is. Dit kan dan wel eens vertragingen veroorzaken.
* Verder betaal je bij de "premium hosters", buiten dat er wat meer gekeken wordt naar wat er met de server gedaan wordt (snelheid!), meestal ook nog voor een persoonlijke service in geval van problemen. In het goedkope geval krijg je een antwoord zoals bij Eurohosting ("het is traag, learn to deal with it), waar je bij een premium hoster een meer uitgebreid antwoord (plus eventueel zelfs een mogelijke technische oplossing) krijgt aangeboden.
kvaes
Recruit
Recruit

Vorige

Terug naar ICT & Telecom