Graag wat info gevraagd aub?

Hulp bij het uit de grond stampen van uw zaak

Moderators: cookie, Sven

Graag wat info gevraagd aub?

Berichtdoor ceylan » 28 Aug 2009, 15:54

Hallo,

Ben hier nieuw op deze forum.
We zijn nu 1 jaar getrouwd en waren op zoek naar een huis (momenteel aant huren). Oké dit heeft er niet veel mee te maken maar met een gesprek bij mijn vader heeft hij mij aan het denken gezet. Het komt erop neer dat ik beter eerst fatsoenlijk ergens in investeer en een huis kopen kan later nog.
En ik heb altijd mijn eigen winkel willen uitbaten want ik kan me niet voorstellen dat ik tot mijn pensioen hier en daar ga werken.
Ik wil graag klein beginnen maar weet niet precies hoe. Dus mijn plan:
Een winkeltje openen, voorlopig een pand huren (en later zie ik nog wel),
Ik ben van turkse afkomst dus ik weet hoe turken zijn. Die gaan meestal bij turken, maar als die turken aan iets beginnen doen ze het niet fatsoenlijk. Hier en daar heb je zo winkels waar je tapijten, decoratie, gordijnen, allerlei keukenmateriaal (zoals borden en glazen etc.). Bij onze cultuur is het zo dat als je een dochter hebt stillekesaan naarmate ze groter word vanalles koopt (zoals borden, glazen, kleine electro, beddengoed,....) Zodat als ze later het huis uitgaat niet te zwaar word en al veel (heel veel) heeft. Maar ik ben van mening dat het beter kan, in die winkels hebben ze niet veel aan te bieden, er is geen enkel orde en/of uitstraling in de winkels en ik weet zeker dat ik het beter kan! En vriendelijkheid kom je weinig tegen. Ik wil me graag op die doelgroep richten maar ik hoop ook andere mensen te kunnen benaderen. MAAR!... Nu een klein voorbeeld, ik heb hele mooie moderne vazen gevonden op alibaba.com, (zie vb. in bijlage) die komen uit china maar is het zo dat je dan per product minimum vb. 300 moet bestellen, en als ik da doe, ik kan moeilijk het hele jaar door hetzelfde verkopen?? Waar vind je leveranciers? Waar vind je de producten die je wil verkopen in een niet te grote hoeveelheid voor in uw winkel. Kan je enkel containers bestellen vanuit het buitenland? Ik wil me niet beperken tot wat ze hier aan te bieden hebben... Graag uit alle landen een beetje. Want als ik bv naar Turkije ga, zie ik echt schone decoratie voor in huis voor goeie prijzen maar als ik hier zoek vind ik nergens iets naar mijn goesting. Er zijn ook vele Turken die naar turkije gaan en daar vanalles kopen en naar hier brengen maar dat gaat dan enkel met de auto en is nog beperkt. Graag wil ik die dingen die ook hier verkrijgbaar zijn.
En dan denk ik ook misschien beter eerst een website openen (kan ik zelf doen) en zo verkopen, hier en daar een link naar mijn website plaatsen... En dan stillekesaan een winkel openen, naam bekend maken maar internetsite blijft bestaan ofzo... is het beter zo te beginnen of zou ik direct een winkel openen?
Bijlagen
vazen.jpg
vazen.jpg (34.12 KiB) 137 keer bekeken
ceylan
Recruit
Recruit

Re: Graag wat info gevraagd aub?

Berichtdoor ZyllyZ » 30 Aug 2009, 16:24

300 vazen is wel érg veel. Hoe ga je die gaan verkopen?

Staan er op alibaba geen vazen die je in kleinere hoeveelheden kunt kopen? Je kan misschien eerst met een kleinere voorraad beginnen. Ik heb laatst een etalage vol vazen zien staan in de Kortrijksepoortstraat in Gent (ergens rond nr. 204), die zijn wss ook van iemand die al zijn vazen niet is kwijtgeraakt...
Gebruikers-avatar
ZyllyZ
Apprentice
Apprentice

Berichtdoor ceylan » 31 Aug 2009, 10:28

Hallo,

Ja nu heb ik iemand kunnen contacteren op alibaba.com met de vraag of ik per se zoveel moet bestellen.
Hij zij dat je gewoon moet zien da je 1 container kunt vullen. Dus ik mag wel zeggen kijk ik wil bv. 100 stuks van deze model, 50 stuks van dat model, 30 stuks van deze product, enz totdat ik een ganse container heb anders kunnen ze de transportkosten niet betalen ofzoiets. Hij zei iets van FOB price, weet niet wat dat juist is. En ja oké da is al veel beter maar dan is de vraag weer moet die 1 container ook uit 1 bedrijf zijn? Want oke ik ga kijken bij een site die heeft mooie vazen, ma ik wil ook andere dingen omtrent decoratie en dat heeft die dan niet aan te bieden. Heb ik niet kunnen vragen omdat die weg moest....

blijven zoeken hé maar is er niemand die hier ervaring mee heeft?
ceylan
Recruit
Recruit

Berichtdoor cookie » 04 Sep 2009, 10:12

kijk op sites ala alibaba.com, of zoek gewoon via google leveranciers die interessante producten kunnen bieden. Vervolgens vraag je eerst samples aan, dus 5-tal vazen bvb om kwaliteit te testen en die kan je dan verkopen via site zoals ebay om te zien of er animo voor bestaat. En zo gaat de bal aan het rollen...
cookie
Practitioner
Practitioner

Terug naar Een zaak opstarten