door hugpeers » 16 Apr 2012, 21:29
Meerdere interessante pistes zijn hier ietwat pril aangeboord.
Opvallend vond ik de bijdrage over blog vs. forum, de intensiteit van de Nederlandse zustersite en de aangename hoopgevende post van Bartdumoulin (dat nog medemensen zijn geïnteresseerd naar bronnen, info, en veel meer).
Ik begrijp dat de switch waarover sprake bij zelfstandigen.be een geslaagde stap was voor de blog in kwestie. Dat wil nog niet zeggen dat we de hoop deze site draaiende te houden en meer momentum te geven, dienen op te geven. Dat deze site wel iets zou kunnen worden, bewijst de 100+ posts van de NL-site, niet ?
OK, de (nood)oproep staat, en staat overeind ook met name want de zenuw (van de zwakke aantallen) ligt bloot.
Ik denk niet dat een forum met aanzienlijke bezoekersaantallen gered kan zijn, hoe hoopgevend die digits ook mogen zijn. Méér geloof ik in het tot stand komen van een kern, een groep mensen, vaste kern die stevig aan het interageren slaan. Een niet te onderschatten factor en zo ben ik overtuigd dat genoeg draagkracht kan geleverd worden. Helaas merk ik te veel luwtes doorheen alle secties. Daar zou meer pit in moeten. En in dat zog, zal de rest dan wel meekomen. Want in Vlaanderen moet toch ook ondernemerspotentieel en -kracht zitten om een boeiend forum te exploiteren, niet ? Higherlevel is een andere league, laten we dat vaststellen. Doch die richting uit, zou toch moeten kunnen...
Denk dus dat de interactie moet aangezwengeld worden in 1e instantie.