Hoe betalingen afhandelen in webshop?

Website, netwerk, infrastructuur, automatisatie, hard- en software, telecom.

Moderators: cookie, Sven

Hoe betalingen afhandelen in webshop?

Berichtdoor mrjohn » 26 Sep 2008, 10:09

Ik heb een webshop met joomla+virtuemart en ik zoek een betaalmodule zodanig dat ik rechtstreeks betalingen kan afhandelen met visa/mastercard/bancontact zonder dat de klant zich moet registreren voor die bepaalde module. Bestaat er reeds zoiets in België zoals iDeal in Nederland?

Om toch zelf iets bij te dragen heb ik hier een klein overzichtje geplaatst van de betaalmogelijkheden die wij hier in België hebben:

Overschrijving
Manuele (online) overschrijving naar het rekeningnummer die meegedeeld wordt na aankoop van de producten.

Paypal - http://www.paypal.com
Visa/mastercard gekoppeld aan e-mailadres via Paypal. Klant dient geregistreerd te zijn bij Paypal en het paypal account van de winkel moet geconfigureerd worden zodat zij betalingen kunnen ontvangen. Enkel transactiekosten.

Multisafepay - http://www.multisafepay.com
Visa/mastercard/bancontact betalingen. Klant moet zich wel registreren. Enkel transactiekosten (geen maandelijkse kosten of activeringskosten)

Ogone - http://www.ogone.be
Visa/mastercard/bancontact betalingen. Klant hoeft zich niet te registreren en kan onmiddellijk betalingen verrichten met zijn bankkaart. Wel duur: activeringskosten van 300€, maandelijkse kosten van 30€+ (afhankelijk van welk abonnement) en transactiekosten tussen 0,2€-0,86€.
mrjohn
Rookie
Rookie

Re: Hoe betalingen afhandelen in webshop?

Berichtdoor cookie » 26 Sep 2008, 11:44

Bestaan er voor al deze betaalmethoden modules voor Joomla?
cookie
Practitioner
Practitioner

Berichtdoor mrjohn » 26 Sep 2008, 11:58

Paypal is standaard reeds geïntegreerd in virtuemart dus de eigenaar van de webshop hoeft enkel een professioneel Paypal account aan te maken.

Multisafepay module bestaat en staat op website: http://www.multisafepay.com/index.php?o ... &Itemid=70
Enkel voor virtuemart 1.11

Voor Ogone weet ik dat er een module uit is in betaversie: http://joomlacode.org/gf/project/ogonevirtuemart/frs/
Zou hiervan ook graag eens een geintegreerd voorbeeld zien

Overschrijving niet natuurlijk aangezien dat manueel gebeurd :)
mrjohn
Rookie
Rookie

Berichtdoor timdl » 26 Sep 2008, 13:15

Ogone lijkt me de meeste gebruikte methode, maar in feite wel erg duur. Als starter is deze extra kost moeilijk te handhaven.

Ik veronderstel ook dat veel klanten die iets kopen op het net ook hun bankbeheer online doen, het is dan volgens mij ook maar een kleine stap om hen een overschrijving aan te bieden die ze via hun e-banking vervullen..
http://www.ondernemersforum.be Voor en Door Ondernemers!
timdl
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor fotodro » 28 Sep 2008, 19:02

Ik persoonlijk doe vrij frequent online betalingen en ik heb tot nu toe geen klachten over Paypal, de enige vereiste hiervan is het hebben van een kredietkaart voor vlot te werken. Al kan je hierbij ook stortingen doen op je paypal account..

Overschrijvingen vind ik iets omslachtiger dan paypal, het duurt langer voor het geld over te maken en ook de verrichting wordt iets omslachtiger..

mvg
fotodro
Recruit
Recruit

Berichtdoor cookie » 29 Sep 2008, 08:41

Er zijn wel transactiekosten verbonden aan Paypal wat nadelig is voor de verkoper. Voor de rest super systeem, geen klachten
cookie
Practitioner
Practitioner

Berichtdoor kiwi » 30 Sep 2008, 11:22

heb zelf nog geen betalingen ontvangen via paypal of andere diensten maar heb wel reeds veel betalingen gedaan met paypal/ogone/etc en nog nooit een probleem mee gehad.

denk wel dat de klant het gemakkelijker vindt als hij rechtstreeks op de site kan betalen (cfr ogone). anders moet hij al een paypal account hebben of zijn ebanking openen en manueel overschrijving verrichten. je kan dat trouwens ook controleren met google analytics denk ik of misschien bestaan er andere manieren voor maar ik dacht dat je daar kon zien wanneer bezoekers de site verlaten. en eerdere onderzoeken toonden aan dat er een bepaald percentage net voor de betaling de site verliet, dus wsh omdat de site niet over een betalingsmethode beschikte dat voldeed aan de noden van de klant. heb dat ergens gelezen maar ben de bron kwijt.
Gebruikers-avatar
kiwi
Rookie
Rookie

Berichtdoor ZyllyZ » 30 Sep 2008, 20:26

kiwi schreef: en eerdere onderzoeken toonden aan dat er een bepaald percentage net voor de betaling de site verliet,
tenzij je zo een spammerige "brief"website hebt vind ik dit niet waar. Een surfer die jouw webshop bezoekt heeft heeft al beslist dat hij wil kopen, dus dan doet hij de betaling ook wel.
Meer nog:
  • een overschrijving komt betrouwbaarder over dan ogone (en zelfs paypal). Het is ook 100% veilig.
  • overschrijvingen zijn volledig gratis
Gebruikers-avatar
ZyllyZ
Apprentice
Apprentice

Berichtdoor maartentk » 01 Okt 2008, 13:26

ZyllyZ schreef:Een surfer die jouw webshop bezoekt heeft heeft al beslist dat hij wil kopen, dus dan doet hij de betaling ook wel.

Dat is wel niet waar vind ik. Veel mensen die via Google/link/etc naar je webshop komen om eens te kijken. Tis wel zo dat er niet veel surfers effectief iets in winkelmandje plaatsen en dan net voor betaling de webshop verlaten maar soms gebeurd dat dus wel als de betalingsmethoden niet ok zijn in de ogen van de bezoeker.

ZyllyZ schreef:
  • een overschrijving komt betrouwbaarder over dan ogone (en zelfs paypal). Het is ook 100% veilig.
  • overschrijvingen zijn volledig gratis

true
voor paypal zijn er wel kosten voor de verkoper
Ondernemersforum.be - Onafhankelijk forum voor zelfstandigen en ondernemers in Vlaanderen
Gebruikers-avatar
maartentk
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor mrjohn » 03 Okt 2008, 13:50

een tip:
meestal hebben (kleine) Belgische webshops 3 betalingsmogelijkheden:
1 rembours (cash on delivery)
2 overschrijving
3 paypal

verwerk de transactiekosten meteen in je producten (paypal) en geef dan korting bij rembours en overschrijving (bvb 2% of het percentage dat paypal afhoudt)
zo heb je voor elk product dezelfde prijs onafhankelijk welke betalingsmethode men gebruikt

ik vind deze betalingsmethoden zelfs ruim voldoende en duidelijk en betrouwbaar
er zal zeker wel een evolutie komen in de betalingsmethoden en zeker in België maar ik denk dat met deze betalingsmogelijkheden de klanten niet zullen afhaken hoor
mrjohn
Rookie
Rookie

Volgende

Terug naar ICT & Telecom