Hoe een goede boekhouder vinden?

Boekhouding, fiscale zaken en verzekeringen

Moderators: cookie, Sven

Hoe een goede boekhouder vinden?

Berichtdoor kiwi » 22 Sep 2008, 12:15

Hallo,

Aangezien ik geen vrienden/kennissen/collega's/... heb die boekhouder zijn vind ik het nogal moeilijk om in the blue een goede boekhouder te vinden. Hoe pak ik dit het beste aan? Het is voor een startend klein bedrijf waarvan we later evt zelf de boekhouding willen doen maar in deze cruciale opstartfase wil ik me toch laten bijstaan door een ervaren boekhouder met de nodige competenties. Iemand advies?

Alvast bedankt!
Gebruikers-avatar
kiwi
Rookie
Rookie

Re: Hoe een goede boekhouder vinden?

Berichtdoor maartentk » 22 Sep 2008, 12:30

Wij hebben via via een boekhouder gevonden. In je opstartfase kom je toch met heel wat mensen in contact en het is dan toch een kleintje om eens te polsen of zij geen weet hebben van een goede boekhouder? Ik zou ook minder geneigd zijn om de gouden gids boven te halen of om te googlen.

Wat je wel kan doen is vrijblijvend enkele offertes aanvragen (bvb www.offerteplein.be)
Ondernemersforum.be - Onafhankelijk forum voor zelfstandigen en ondernemers in Vlaanderen
Gebruikers-avatar
maartentk
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor ZyllyZ » 22 Sep 2008, 19:05

ik heb nu al twee boekhouders gecontacteerd, mijn geval doorgemaild, en geen van de twee moest me hebben :D :?
Gebruikers-avatar
ZyllyZ
Apprentice
Apprentice

Berichtdoor maartentk » 22 Sep 2008, 19:22

heb je dan een boekhouder gecontacteerd voor een feitelijke vereniging? daarvoor heb je toch geen boekhouder van doen?
Ondernemersforum.be - Onafhankelijk forum voor zelfstandigen en ondernemers in Vlaanderen
Gebruikers-avatar
maartentk
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor cookie » 24 Sep 2008, 11:08

volgens mij kan je via het internet wel enkele sites vinden van verenigingen van boekhouders en vervolgens enkele boekhouders contacteren, je situatiatie uitleggen en prijs vragen. dan maak je daar een selectie uit en dan ga je even langs voor een orienterend gesprek en dan zal het al duidelijk genoeg zijn denk ik om met die bepaalde boekhouder al dan niet in zee te gaan

toch raad ik aan om via via een boekhouder te contacteren
cookie
Practitioner
Practitioner

Berichtdoor Sven » 19 Dec 2008, 23:12

Ik heb besloten om hier op het forum mijn helpende hand te bieden aan alle (startende) medeondernemers (zie mijn kennismakingtopic). Dit niet alleen omdat ik een passie heb voor het fiscale recht, maar omdat het voor (beginnende) ondernemers zo al moeilijk genoeg is in deze tijden van economische crisis.

Vandaar mijn oproep; als er iemand met een klein fiscaal of boekhoudkundig probleem zit, smijt het in de groep! Ik zal mijn best doen om zo objectief en correct mogelijk van antwoord te dienen.

Maar indien het probleem een specifiekere context bevat, raad ik toch aan om de vraag door te spelen naar een boekhouder/accountant. Aangezien ik "veel" kantoren en boekhouders ken, en ikzelf ook zelfstandig een boekhoudactiviteit verricht, kan ik voor iedereen die een zo'n probleem heeft, of op zoek is naar een goede boekhouder, hem/haar wel doorverwijzen.

Dus: hoe een goede boekhouder vinden = PM Sven ;)
..:: Accountant voor Ondernemers .:. Accountant nodig? PM me! ::..
Gebruikers-avatar
Sven
Moderator
Moderator

Berichtdoor kiwi » 20 Dec 2008, 14:45

Van waar ben je?
Gebruikers-avatar
kiwi
Rookie
Rookie

Berichtdoor Sven » 20 Dec 2008, 17:14

Ikzelf ben van de Regio Mechelen - Leuven maar ik kan boekhouders aanbevelen zelfs van uit het franstalig België.
En dan nog, een boekhouder hoeft niet altijd in de buurt te wonen. Ik werk vaak met klanten die ik 1x per kwartaal zie, en de rest via email en taxipost verwerk.

Dus vanwaar je ook bent, ik ben vrijwel zeker dat ik kan helpen. ;)
..:: Accountant voor Ondernemers .:. Accountant nodig? PM me! ::..
Gebruikers-avatar
Sven
Moderator
Moderator

Terug naar Algemene administratie