cookie schreef:Ik wil de stap zetten naar betaalde internet marketing en hiervoor zou ik graag de services van Google gebruiken aangezien ik daar toch het meest vertrouwen in heb.
> Is Adwords wel degelijk beter dan een andere betalende service? Zonee, wat zijn de alternatieven?
Adwords is niet beter dan een andere service. Deze Google dienst is een veiling en de hoogste bieder krijgt de beste plek. De prijzen schommelen zo gemakkelijk en een paar Euro's per klik kan vrij normaal zijn. Dat maakt het geheel erg kostelijk.
De service is ook erg fraudegevoelig, doordat zowel Adsense gebruikers (zij die Adwords banners opnemen op hun websites) als concurrentie van de adverteerders weleens zelf op de advertenties klikken. Het eerste heeft reeds tot een gigantische rechtelijke schikking van méér dan 60 miljoen Euro geleid, die Google uitkeerde aan slachtoffers. Het tweede circuleert op het internet, en stel uzelf de vraag of u het zou doen.
Een andere punt is wanneer een hoger geplaatste advertentie geen of nauwelijks kliks aantrekt, Google Adwords deze automatisch naar beneden degradeert, omdat ze zo anders inkomsten mislopen. Geen aantrekkelijke advertenties betekenen weinig inkomsten voor Google Adwords.
Men betaalt ook voor de views. Dit betekent dat gezien worden ook geld kost.
Alternatieven zijn er zeker. En ik zou voor het volgende kiezen en hierbij de nodige tips:
- Het bedrijf heeft weinig kosten, geen of zo weinig mogelijk personeel, zodat de prijs erg laag is. Zo ken ik een goede service voor de vaste prijs van 77 Euro/maand met alles erop en eraan. Bedrijven met veel personeel en hiermee hoge kosten, kosten ook veel meer dan de service eigenlijk waard is. Ik spreek dan over 10-15x de genoemde prijs voor dezelfde periode.
- Het bedrijf heeft een origineel idee en kan daarvan een werkende demo laten zien. Vooral de vindingrijkheid is van groot belang, omdat alleen slimme marketingsystemen kunnen overleven. Bedrijven die met een verouderd systeem werken, proberen u om te praten via een slimme verkoper (vaak weet deze niet veel over internet marketing, buiten hetgeen hij van buiten moest leren). Dat zijn dan bedrijven die kennis overkopen, zodat ze nog mee kunnen.
- Het bedrijf kan al uw trefwoorden inzetten voor een optimale campagne.
- Het bedrijf kan u nuttige advies geven, ook over webdesign. Stel vragen over zoekmachine optimalisatie, waarmee u bijvoorbeeld problemen heeft. Tijdens het gesprek kan u achterhalen of het bedrijf veel kennis heeft.
- Het bedrijf heeft andere projecten lopen waarmee aangetoond wordt dat er bezoekers verkregen kan worden. Het gaat niet om de aantallen, maar wel om de kwaliteit. 10 bezoekers die binnenkomen op trefwoorden gerelateerd aan het geadverteerde product zijn 1000x meer waard dan 50 op nietszeggende woorden.
- Het bedrijf kan de campagne snel online plaatsen.
cookie schreef:> Wat kost Adwords?
Dat hangt van hoeveel concurrentie u heeft voor die trefwoorden. Een gewone bedrijf zal wel onder de 500 Euro per maand blijven. Er zijn genoeg internetbedrijven die 5000 of méér per maand betalen. Vooral webhostingbedrijven zitten met deze kosten, vanwege de grote concurrentie.