Huis/appartement huren zakelijk gebruik

Ondernemers gerelateerde zaken die in geen enkel ander forum passen

Moderators: cookie, Sven

Huis/appartement huren zakelijk gebruik

Berichtdoor digits » 13 Mrt 2009, 23:05

Hallo iedereen,

ik ben op zoek naar een huis of appartement (of andere woonvorm?) om te huren en dat toelaat om dit ook te gebruiken als kantoor. de meeste particuliere verhuurders laten het niet toe om een pand commercieel te gebruiken omdat dit voor hun belastingen nogal onvoordelig is.

vandaar dat ik mij afvroeg of iemand bedrijven kent die woonplaatsen verhuren die ook voor commercieel gebruik geschikt zijn.

alvast bedankt,
digits
digits
Newbie
Newbie

Re: Huis/appartement huren zakelijk gebruik

Berichtdoor Sven » 14 Mrt 2009, 17:45

Hallo Digits en welkom op het forum.

Ik denk dat het interessant is voor u om hier ook even de gewenste locatie en m² te vermelden. Op deze manier kunnen de andere forumleden beter aan uw oproep voldoen.

Ik weet bijvoorbeeld in de buurt van Boortmeerbeek wel een aantal panden waarin vroeger zakenkantoren waren die je dus kan huren voor commercieel gebruik.

Mvg,

Sven
..:: Accountant voor Ondernemers .:. Accountant nodig? PM me! ::..
Gebruikers-avatar
Sven
Moderator
Moderator

Berichtdoor digits » 14 Mrt 2009, 18:18

Hallo Sven/iedereen,

het zou gaan om een gewoon huis, maar waar geen clausule "het pand mag niet beroepsmatig gebruikt worden" instaat. ik zou hoofdzakelijk van thuis uit werken, en daar ook klanten ontvangen, maar het moet dus geen kantoor zijn.

ik zoek een huis/appartment/.. in Gent. oppervlakte is niet zo belangrijk (ik dacht aan 80-100, maar is echt niet strikt), wel moet er minstens een extra ruimte zijn om in te richten als bureau. een grotere living zou ook leuk zijn, maar is niet strikt noodzakelijk.

alvast bedankt,
mvg,
digits
digits
Newbie
Newbie

Berichtdoor Sven » 14 Mrt 2009, 18:56

En kopen is geen optie?

Ik snap waarom mensen de clausule mbt tot de commerciele activiteiten opnemen in hun huurcontract. Indien zij verhuren aan een persoon die het pand gebruikt voor zijn commerciele activiteit, worden zij immers belast op de werkelijke huuropbrengst (- kosten).
Gebruikers-avatar
Sven
Moderator
Moderator

Berichtdoor digits » 14 Mrt 2009, 19:45

Sven schreef:En kopen is geen optie?

Ik snap waarom mensen de clausule mbt tot de commerciele activiteiten opnemen in hun huurcontract. Indien zij verhuren aan een persoon die het pand gebruikt voor zijn commerciele activiteit, worden zij immers belast op de werkelijke huuropbrengst (- kosten).

kopen is voorlopig geen optie.

wat je zegt over de belasting klopt, maar als een bedrijf een woning verhuurt, dan maakt het voor hen niets uit (die worden altijd zo al belast). vandaar dat ik op zoek ben naar zo een bedrijf.
een immokantoor is hiervoor geen oplossing omdat die gewoon huizen van particulieren doorverhuren, en die clausule dus in het contract staat.
digits
Newbie
Newbie

Berichtdoor Sven » 14 Mrt 2009, 21:09

Dat klopt inderdaad. Voor een vennootschap die een deel van haar kantoor onderverhuurd aan een andere instelling maakt het niet uit.

Nu weten we allemaal wat je zoekt, en kunnen we specifieker antwoorden op je vraag. Hoewel ik verwacht dat het moeilijk is om zo'n huurlocatie te vinden. Maar ga zeker eens kijken op onderstaande links. Ik ken deze ondernemingen omdat ik ze vaak in mijn sector tegenkom. Ze verhuren allemaal commerciële panden.

http://www.knightfrank.be/nl/portefeuille.htm
http://www.kingsturge.be/en/
http://www.realestate.bnpparibas.be//in ... ?r=55&l=fr

Ik hoop dat je hierop iets vindt.

Mvg,

Sven
Gebruikers-avatar
Sven
Moderator
Moderator

Berichtdoor digits » 15 Mrt 2009, 10:54

Hallo Sven,

bedankt voor de links. De paribas link en die van knight frank is helaas enkel voor de omgevingvan brussel.
op de king sturge link vind ik enkel 'normale' kantoren, en geen 'huis/appartement' kantoren.

ik zal ze zeker in de gaten houden, misschien komen er wel nieuwe panden op.

mvg,
digits
digits
Newbie
Newbie

Berichtdoor digits » 14 Mei 2009, 11:51

Ahoi,

ondertussen zijn we twee maand verder en nog steeds op zoek, dus ik dacht, laat ik nog eens subtiel mijn vraag onder de aandacht brengen :D

alvast bedankt voor de reacties,
digits
digits
Newbie
Newbie

Berichtdoor tasari » 15 Mei 2009, 18:32

Toch simpel ? :)

Bvb.
Immoweb.be => Kantoren
Kapaza.be => immo => te huur => zoek op "kantoor" of "handelsruimte"
Vlan.be => Immo => te huur => handelspand

Daar kan je toch zoveeeeel vinden, niet ?
tasari
Newbie
Newbie

Berichtdoor digits » 15 Mei 2009, 19:07

ja, maar die dingen zijn bijna allemaal zuiver kantoor. ik ben in feite op zoek naar een gewoon huis of appartement om in te wonen en dat tegelijkertijd ook beroepsmatig kan gebruikt worden (website ontwikkeling, er hoeft dus geen speciale infrastructuur aanwezig te zijn).
digits
Newbie
Newbie

Volgende

Terug naar Algemene ondernemerszaken