In het klein Hongaarse wijnen importeren

Alles over de BVBA, NV, VOF, ... Pros en contra's, verplichtingen, etc.

Moderators: cookie, Sven

In het klein Hongaarse wijnen importeren

Berichtdoor Tom@Maaseik@Hungary » 16 Okt 2011, 17:54

Hallo, ik denk erover om in het klein te beginnen met Hongaarse wijnen te importeren.
Heb geen ervaring in deze branch enkel wat connecties in Hongarije waar ik al jaren vakantie vier en elk jaar weer graag wijn ga drinken. Als ik wil beginnen met deze producten te vertegenwoordigen in Belgie waar moet ik dan rekening mee houden? Ik zou in bijberoep willen beginnen werken omdat het een erg onzekere sector is en het niet vast staat dat ik snel winst ga maken. Is het voldoende als ik gewoon een BTW nummer aanvraag, producten importeer en opsla en dan begin te verkopen. Of moet ik nog aan ander verplichtingen voldoen? Europa heeft wetten die toelaten om vrij goederen en diensten te exporteren en Hongarije voldoet aan de Europese criteria.
Ik plaats dit bericht omdat ik me afvraag welke vorm van eenmaanszaak fiscaal het meest voordelige is.
Ik beschik namelijk niet over een groot budget en werk 40 uur in de week, wel heb ik motivatie en enthousiasme voor de producten. Toch blijft het een moeilijk iets zeker met de crisis
Alvast bedankt voor enige tips bij deze en fijne dagen gewenst
Tom@Maaseik@Hungary
Recruit
Recruit

Re: In het klein Hongaarse wijnen importeren

Berichtdoor Sven » 17 Okt 2011, 20:32

De keuze van vennootschapsvorm dien je niet fiscaal te bepalen. Dit kan wel een bijkomende factor zijn.

Voor de keuze van een vennootschap ga je na wat je doel is, hoeveel risico je kan/wil nemen en wat je budget is. Daarna ga je op basis van deze vennootschap een fiscale constructie bouwen om in de PB en VB zo weinig mogelijk belast te worden.
..:: Accountant voor Ondernemers .:. Accountant nodig? PM me! ::..
Gebruikers-avatar
Sven
Moderator
Moderator

Re: In het klein Hongaarse wijnen importeren

Berichtdoor Tom@Maaseik@Hungary » 18 Okt 2011, 19:14

Hey Thanks for deze update
Tom@Maaseik@Hungary
Recruit
Recruit

Terug naar Rechtsvormen