Inkomsten website

Hulp bij het uit de grond stampen van uw zaak

Moderators: cookie, Sven

Inkomsten website

BerichtDoor azzido op 03 Jun 2010, 10:15

Ik heb een website en een aantal potentiele adverteerders. Hiervoor moet ik echter facturen kunnen uitgeven.

Moet ik hiervoor zelfstandige in bijberoep worden of wat zouden jullie mij aanraden.
Ik heb een normale job als bediende en de inkomsten van de website zullen waarschijnlijk tussen de 100 en 500 euro per jaar liggen.

Een vzw is ook mogelijk, maar ik ben bang dat dit mij zal belemmeren als ik later beslis om de website groter te maken en mijn activiteiten uit te breiden.

Alvast bedankt!
azzido
Recruit
Recruit

Re: Inkomsten website

BerichtDoor Sven op 03 Jun 2010, 12:32

Een VZW is absoluut uitgesloten, want dat zou willen zeggen dat je een "onderneming" opstart zonder winst te maken...

Ik denk dat je het beste als zelfstandige kan beginnen of een csv oprichten. (vgl tussen de twee staan hier al ergens op het forum)

Opmerking: als je inkomsten maar 500 EUR gaan bedragen val jij BTW-technisch onder de term "Kleine onderneming"

Als kleine onderneming voor de toepassing van artikel 56, § 2, van het Wetboek wordt aangemerkt elke belastingplichtige, natuurlijke persoon of rechtspersoon, die handelingen verricht die niet uitdrukkelijk zijn uitgesloten van de vrijstellingsregeling van belasting en waarvan de jaaromzet niet meer bedraagt dan 5.580 EUR.

Een gevolg hiervan is dat je bent vrijgesteld van de voornaamste verplichtingen welke normaal aan BTW-bp wordt opgelegd.

- geen verplichting tot indienen van periodieke BTW-aangiften
- geen aftrek van BTW
- ...
..:: Accountant voor Ondernemers .:. Accountant nodig? PM me! ::..
Sven
Moderator
Moderator

Terugkeren naar Een zaak opstarten