Investeerder gezocht.

Leg contact met mede ondernemers, off-topic, wat niet past op andere fora

Moderators: cookie, Sven

Investeerder gezocht.

BerichtDoor Unokai op 04 Apr 2009, 14:01

Hallo,

ik ben een 21 jarige student organisatiepsychologie aan de KU Leuven. Doorheen mijn studieperiode ben ik op vele ondernemings-ideeën gekomen, het ene wat sterker dan het andere!

Maar zoals het de meeste studenten vergaat, staat budget hier niet onmiddellijk paraat. Ik ben dan ook op zoek naar een investeerder die eens de tijd wil nemen om een drietal ideeën van mij te bekijken. Na het evalueren van deze ideeën is het dan aan de investeerder om te kiezen wat hij of zij hier mee wenst te doen: bekritiseren, kopen, samenwerken of gewoon verbranden uit plaatsvervangende schaamte!

Vriendelijke groeten,
benieuwd naar jullie reacties,

Unokai.

tbesieux@hotmail.com
Unokai
Recruit
Recruit

Re: Investeerder gezocht.

BerichtDoor ZyllyZ op 05 Apr 2009, 10:40

wat is het onderwerp van jouw ideeën?
ZyllyZ
Apprentice
Apprentice

BerichtDoor Unokai op 05 Apr 2009, 18:55

Beste ZyllyZ,

leuk dat u zo snel reageert.

De onderwerpen van mijn ideeën zijn variërend:

1. Uniek HoReCa concept
2. Vernieuwende taxi-vloot
3. Totaal nieuwe strategie voor vending machines

Voor meer informatie kan u me altijd bereiken op tbesieux@hotmail.com

Vriendelijke groeten,
Unokai.
Unokai
Recruit
Recruit

BerichtDoor kvaes op 09 Apr 2009, 20:30

Heb je ook een ondernemingsplan uitgewerkt of is het net voorbij de brainstorm fase? Heb je ook een idee over welk budget je spreekt?
kvaes
Recruit
Recruit

BerichtDoor Unokai op 10 Apr 2009, 17:23

Beste kvaes,

ik heb intussen een 15-tal ideeën verzameld, waarvan de budgetten uiteen lopen van 15.000 tot 2.000.000 euro. Meestal zijn deze ideeën dermate 'vernieuwend', dat het vooral afwachten is hoe ze zullen worden opgepikt door de markt. Ik heb er dus nog geen (uitgebreide) ondernemingsplannen voor opgesteld. Als u wil kan u me altijd contacteren om een paar ideeën door te nemen.

Vriendelijke groeten,
Unokai.

tbesieux@hotmail.com
Unokai
Recruit
Recruit

BerichtDoor Sven op 11 Apr 2009, 10:50

Deze topic is een zeer mooi voorbeeld van wat je nodig hebt om een onderneming op te starten.

Een idee en geld!

Ik merk dat Unokai zeer veel ideeën heeft, maar geen geld om ze uit te oefenen.

Volgens mij Unokai is je aanpak om van idee naar geld te gaan niet goed. Investeerders, banken, geldschieters willen weten wat er met hun geïnvesteerd geld zal gebeuren, wat het verwacht rendement is, wat de risico's zijn, wat de markt is, wat de groeimarge van het idee is, ...

Volgens mij moet je een aantal van je beste ideeën eruit halen, en er je werk in steken om het idee te verkopen. Alle facetten van je idee moeten uitgewerkt worden. Werkelijk over alles moet nagedacht worden; alle kosten en risico's moeten in kaart gebracht worden. En enkel met zo'n rapport maak je in tijden van crisis kans om een investeerder te vinden die met jou in zee wil gaan.

Enkel een idee is niet goed genoeg dezer dagen. Dus Unokai, ik zou zeggen ga ervoor, maar i.p.v. 30 goede ideeën te hebben, werk 2-3 ideeën die eventueel aan elkaar gekoppeld kunnen worden tot in het grootste detail uit, en DAN zal je geen enkel probleem hebben om geld te vinden.

Wat je eventueel ook kan doen is op je ideeën een octrooi vestigen en dat verkopen ;). Daar hangen veel leuke voordelen aan vast!
..:: Accountant voor Ondernemers .:. Accountant nodig? PM me! ::..
Sven
Moderator
Moderator

BerichtDoor Unokai op 11 Apr 2009, 14:48

Beste Sven,

Enorm bedankt voor je advies! Uiteindelijk is het vanuit mijn perspectief de bedoeling om ideeën aan anderen te 'verkopen'. Dat is misschien ook een reden waarom ik ze nog niet tot in het grootste detail heb uitgewerkt. Maar je hebt zeker groot gelijk, dat moet ik ongetwijfeld doen.
U spreekt over een octrooi nemen op ideeën. Gaat dat zomaar? Hoe werkt dat precies?
En naar het verkopen van ideeën toe, heeft u daar enig zicht op hoe dat in België gebeurt?

Nogmaals,
veel dank voor uw feedback.

Vriendelijke groeten,
Unokai.

tbesieux@hotmail.com
Unokai
Recruit
Recruit

BerichtDoor Sven op 17 Apr 2009, 12:07

Een octrooi vestigen op een uitvinding of een vernieuwend idee kan in België zeer makkelijk.

Ik heb hier zelf amper ervaring mee, maar de basis informatie kan je wel terugvinden op onderstaande website van de federale staat.

http://mineco.fgov.be/intellectual_property/patents/depot1_nl.htm

Waar ik wel beter van op de hoogte ben is de zogenaamde aftrek voor octrooi-inkomsten zoals beschreven n het wetboek inkomstenbelasting. Een octrooi is een zeer interessante materie voor vennootschappen, natuurlijk personen kunnen echter niet genieten van zo'n aftrek.

Meer informatie inzake aftrek voor octrooi inkomsten kan je vinden op onderstaande website.

http://www.fiscus.fgov.be/interfaoifnl/Vragen/Deduction-pour-revenus-brevet/index.htm

Mvg,

Sven
..:: Accountant voor Ondernemers .:. Accountant nodig? PM me! ::..
Sven
Moderator
Moderator

BerichtDoor Aeran op 03 Sep 2010, 09:23

En indien je niet zelf op zoek wilt naar fondsen,
zijn er fondsenwervers die voor een fee willen prospecteren binnen hun netwerk (en daarbuiten natuurlijk)
die je zodoende kunnen helpen.
Beleggingsadviseur
Managementconsultant
Fondsenwerver
Aeran
Recruit
Recruit

Terugkeren naar Ondernemerscafé