Kostprijs website

Website, netwerk, infrastructuur, automatisatie, hard- en software, telecom.

Moderators: cookie, Sven

Op welke manier zou u het liefst voor uw website betalen?

Een eenmalig bedrag voor ontwikkeling, programmatie + eventuele jaarlijkse kost voor hosting/domeinnaam
3
75%
Een maandelijks abonnement van maximum 25 euro (alles inbegrepen)
1
25%
Een maandelijks abonnement van maximum 50 euro (alles inbegrepen)
0
Geen stemmen
Een maandelijks abonnement van maximum 75 euro (alles inbegrepen)
0
Geen stemmen
Een maandelijks abonnement van maximum 100 euro (alles inbegrepen)
0
Geen stemmen

Aantal stemmen : 4

Kostprijs website

Berichtdoor yvesvdv » 30 Sep 2011, 08:23

Ik ben zaakvoerder van een bedrijf dat o.a. websites ontwikkelt. We ontwerpen en programmeren alles zelf, dus zeker geen aankoop van kant-en-klare templates waarbij wat kleuren worden aangepast en vervolgens zo worden verkocht aan de klant. Dit is ook geen hobby/bijberoep, maar onze dagelijkse business.

Een (goede) website laten bouwen is een investering voor de onderneming. Ik wou eens een kleine poll doen om te horen welke manier van werken jullie voorkeur geniet.
yvesvdv
Recruit
Recruit

Re: Kostprijs website

Berichtdoor iezzy » 22 Okt 2011, 11:01

Het hangt uiteraard af van het type van website. En of dat de inhoud managed zou zijn of niet.

Een webshop volledig overlaten aan een webdesigner/hoster kost uiteraard véél meer dan een statische website voor simpelweg bedrijfsinformatie op te plaatsen.

De hosting zal uiteraard een maandelijkse/jaarlijkse kost blijven, daar kan normaal gezien niet onderuit gekomen worden. Het ontwikkelen van de website kan een éénmalige kost zijn, maar kan ook een maandelijkse kost worden indien er verwacht wordt dat er updates ed. worden gedaan.

Aangezien ik zelf ook websites ontwikkel (voor privé gebruik of opbouwen van netwerken), ken ik de prijzen zeer goed en ben ik zelf ook bereid om te betalen naargelang de waarde van het werk. Voor kleine ondernemingen is het vaak moeilijk om te begrijpen waarom een op maat gemaakte website "zo veel" kost, daarom ben ik bang dat meeste kleine ondernemingen het dit niet waard vinden en verwachten dat ze een website kunnen krijgen voor enkele tientjes.

De wereld van webhosting en webdesign is verzadigd met oversellers, maar voor kwaliteit moet je nog altijd betalen, wat het vaak ook zeker waard is. Een webshop kan zich bijvoorbeeld niet veroorloven om gehacked te worden en dient dus te investeren in beveiliging van de site. Een goede website en goede hosting is zijn prijs waard als je dit zoekt, een budget website en budget hosting kan iedereen met zakgeld betalen/maken, maar kan snel voor problemen zorgen.

Voor mij blijft een service contract (en dus een maandelijkse kost) een must voor een goede website.
iezzy
Recruit
Recruit

Berichtdoor karelm » 28 Okt 2011, 10:37

Service contract is in deze branche zeer belangrijk... Stel dat je klant een webshop heeft en dit zijn enige inkomstenbron is en deze gaat offline.

De prijzen in de poll vind ik persoonlijk belachelijk laag zeker als je zoals in bovenstaand voorbeeld toch binnen de 3u moet kunnen zorgen dat de website back online is... Nuja dit zijn afspraken die tijdens de verkoop moeten worden gemaakt.
karelm
Recruit
Recruit

Berichtdoor Edwin » 25 Apr 2012, 08:20

Lijken me ook te lage prijzen om een écht goed product te verkrijgen, no hard feelings, maar zo is het.

De prijs is trouwens meer dan enkel:

* Website laten bouwen
* Domein naam registreren
* Hosting

Het is niet omdat je dit hebt laten doen, dat de klanten dan vanzelf wel zullen binnenvallen. Je zal je website moeten bekend maken en zorgen dat deze voldoende conversie heeft (=verhouding bezoekers die effectief klant worden).

Je zal dus ook veel tijd en/of budget moeten uittrekken voor het verbeteren van de gebruiksvriendelijkheid, het aanmaken van professionele teksten en foto's, seo (vindbaarheid in zoekmachines), marketing, publiciteit, ...

Laat ons zo zeggen: het bouwen van de site, domein en hosting zijn meestal maar marginale kosten tov al de rest.
Doe een site check met FastExpert en maak écht klanten van je bezoekers!
Edwin
Recruit
Recruit

Terug naar ICT & Telecom