krantenbedeling in bijberoep

Hulp bij het uit de grond stampen van uw zaak

Moderators: cookie, Sven

krantenbedeling in bijberoep

BerichtDoor J.D.C op 31 Jul 2010, 12:30

Hallo allemaal
ik ben jeroen en nieuw hier op het forum.
binnenkort start ik op zelfstandige basis een krantenronde,ik ben al met het grootste deel in orde zoals de socialle zorgkas ,en rekening geopend voor onderneming enz...
nu heb ik als nieuwkomer in de branche natuurlijk graag meningen en ervaringen gehoord van mensen die in deze branche al ervaringen opgedaan hebben.
ik heb bv geen btw nummer nodig heeft da meer voordelen dan nadelen??
wat me echter een beetje teleursteld en waar ik blijkbaar me niet genoeg had voor ingelicht was dat ik dus 50% ga mogen afgeven aan de staat.nu ga ik me op zoek gaan naar een goede boekhouder die me kan helpen in de voordelen en de nadelen probeert te beperken tenslotte haalt iedereen graag het maximum in datgene men verdiend en heeft liefst zo weinig mogelijk af aan de staat...
indien er mensen raad en/of tips hebben laat maar komen zou ik zeggen
alvast bedank
grtjs
jeroen ;)
J.D.C
Newbie
Newbie

Re: krantenbedeling in bijberoep

BerichtDoor ZyllyZ op 04 Aug 2010, 21:18

je moet 50% van je winst afgeven aan de staat ;-) Dus omzet min de kosten
ZyllyZ
Apprentice
Apprentice

BerichtDoor J.D.C op 05 Aug 2010, 18:30

ZyllyZ schreef:je moet 50% van je winst afgeven aan de staat ;-) Dus omzet min de kosten

hey
bedankt voor de reaktie
kheb deze morgen contact gehad met een boekhouder en is idd zoals je zegt...
als ik m'n eerste keer m'n inkomsten krijg op m'n rekening moet ik bij de boekhouder gaan en al m'n onkosten meebrengen,tzal er dus op aankomen onkosten te maken door middel van m'n auto enz
en op datgene dat overschiet zal ik dus 50% belastingen betalen :(
J.D.C
Newbie
Newbie

BerichtDoor Sven op 09 Aug 2010, 20:45

Mits een beetje creativiteit betaal je zelfs geen belastingen! ;)
Enfin... ik betaal er toch geen :D
..:: Accountant voor Ondernemers .:. Accountant nodig? PM me! ::..
Sven
Moderator
Moderator

BerichtDoor J.D.C op 11 Aug 2010, 11:55

[quote="Sven"]Mits een beetje creativiteit betaal je zelfs geen belastingen! ;)
Enfin... ik betaal er toch geen :D[/quot

tja om geen belastingen te betalen ga ik al serieus creatief mogen zijn,t'is in bijberoep he kheb zoiezo ook de inkomsten van m'n hoofdberoep maar mijn boekhouder heeft me gezegd om bij de volgende afspraak alles mee te brengen van facturen ook elektriciteit enz ik hou nu ook alle bonnekes bij van diesel enz.
ben vandaag gestart met m'n krantenronde,kmoet zeggen t'is niet te onderschatten ;)
J.D.C
Newbie
Newbie

BerichtDoor Vidar op 21 Aug 2010, 13:53

Sven schreef:Mits een beetje creativiteit betaal je zelfs geen belastingen! ;)
Enfin... ik betaal er toch geen :D

Sven,

Bedoel je hiermee de belasting op het resultaat van uw onderneming (die er m.a.w. niet is) of uw persoonlijke belastingen?
Al een geluk dat niet iedereen over zo een creatieve ingesteldheid als die van U beschikt. ;)

Groeten en prettig weekend.
Vidar
Vidar
Recruit
Recruit

BerichtDoor Sven op 23 Aug 2010, 17:36

ikzelf heb geen onderneming.

Als je als bediende werkt en daarnaast een bijberoep beoefent als zelfstandige wordt je volledig belast in de personenbelasting. Een verlies uit de zelfstandige activiteit wordt verrekend met het belastbaar inkomen uit het hoofdberoep (indien dit er al is).

Opmerking; als ik zeg ik betaal geen belasting bedoel ik daar uiteraard mee dat ik geen aanvullende belastingen betaal nav de aangifte in de pb. Uiteraard heb ik gedurende het jaar reeds belastingen betaald in de vorm van bedrijfsvoorheffing die ik niet (volledig) recupereer.
Sven
Moderator
Moderator

BerichtDoor J.D.C op 25 Aug 2010, 18:52

Sven schreef:ikzelf heb geen onderneming.

Als je als bediende werkt en daarnaast een bijberoep beoefent als zelfstandige wordt je volledig belast in de personenbelasting. Een verlies uit de zelfstandige activiteit wordt verrekend met het belastbaar inkomen uit het hoofdberoep (indien dit er al is).

Opmerking; als ik zeg ik betaal geen belasting bedoel ik daar uiteraard mee dat ik geen aanvullende belastingen betaal nav de aangifte in de pb. Uiteraard heb ik gedurende het jaar reeds belastingen betaald in de vorm van bedrijfsvoorheffing die ik niet (volledig) recupereer.

hey sven
kbegrijp wat je bedoeld,maar als er lange periode verlies is uit het bijberoep gaan ze hun vragen stellen he...
kheb ook het "nadeel" niet al teveel onkosten te kunnen maken .boekhouder heeft me wel gezegd alles mee te brengen ook elektriekfacuren enz de lening van de auto en uiteraard de tankbriefjes .
J.D.C
Newbie
Newbie

BerichtDoor Sven op 26 Aug 2010, 19:47

J.D.C schreef:[hey sven
kbegrijp wat je bedoeld,maar als er lange periode verlies is uit het bijberoep gaan ze hun vragen stellen he...

Daar ben ik niet mee akkoord! :D

Ik ben accountant. Mijn verhaal is steevast als volgt: Ik werk in bijberoep omdat ik graag nog veel wil bijleren. Ik wil weten hoe andere sectoren financieel draaien. Hoe andere mensen hun inkomen verdienen. Ik hou van het contact met klanten en hen verder te helpen met hun fiscale materie. Ik hou ervan om anderen hun financiële transacties uit te nesten en orde te sheppen.

Ik maak verlies controleur?! Ja dat klopt... maar ik doe het voor de liefde van het beroep, als een investering in mijn carriere..., en u zou toch niet willen dat ik alles in het zwart doe. Dan verliest u inkomsten aan BTW.

voor ALLES is een verhaal zolang er geen fraude in het spel is!!!

"you dont PAY taxes, they TAKE taxes" - Cris Rock
Sven
Moderator
Moderator

BerichtDoor J.D.C op 29 Aug 2010, 17:27

Sven schreef:
J.D.C schreef:[hey sven

Daar ben ik niet mee akkoord! :D

Ik ben accountant. Mijn verhaal is steevast als volgt: Ik werk in bijberoep omdat ik graag nog veel wil bijleren. Ik wil weten hoe andere sectoren financieel draaien. Hoe andere mensen hun inkomen verdienen. Ik hou van het contact met klanten en hen verder te helpen met hun fiscale materie. Ik hou ervan om anderen hun financiële transacties uit te nesten en orde te sheppen.

.,Ik maak verlies controleur?! Ja dat klopt... maar ik doe het voor de liefde van het beroep, als een investering in mijn carriere.. en u zou toch niet willen dat ik alles in het zwart doe. Dan verliest u inkomsten aan BTW.

voor ALLES is een verhaal zolang er geen fraude in het spel is!!!

"you dont PAY taxes, they TAKE taxes" - Cris Rock

je hebt een punt,anderzijds kan ik maar moeilijk zeggen dat ik het doe om bij te leren.een krantenronde om bij te leren vrees ik dat ik er niet veel van bijleer tenzij logistiek inzicht :D :)
langs de andere kant denk ik ook als ze zich al gaan bezig houden met iemand die in bijberoep een krantenronde doet om een centje bij te verdienen en wil werken echt de boekhouding onderste boven te halen om iets te vinden weinig waarschijnlijk is ,en zoals je zegt zolang er geen fraude is in het spel zullen ze toch wel iets of wa mens zijn . ;)

maar ik vrees dat ik dit niet ga kunnen gebruiken in mijn branche :arrow: .,Ik maak verlies controleur?! Ja dat klopt... maar ik doe het voor de liefde van het beroep, als een investering in mijn carriere
J.D.C
Newbie
Newbie

Volgende

Terugkeren naar Een zaak opstarten