Nieuwe media-store

Hulp bij het uit de grond stampen van uw zaak

Moderators: cookie, Sven

Zou u eventueel naar media-store komen

Ja, en ik koop er misschien iets.
0
Er is nog niet gestemd
Ja, als ik iets nieuws nodig heb kom ik eens kijken
1
33%
Misschien
1
33%
Nee, ik heb een goeie multimedia winkel gevonden
1
33%
Nee, en het is ook een stom idee.
0
Er is nog niet gestemd

Totaal aantal stemmen : 3

Nieuwe media-store

BerichtDoor media-store op 13 Sep 2009, 16:12

Beste mensen,

Ik heb jullie mening nodig op het volgende:

Het idee:
Ik ben van zin om achter mijn studies een multimedia zaak op te richten. En dit binnen 10 jaar dan bekend te zijn over België + verschillende winkels.

Wat doen wij:
Ik ga alle multimedia producten verkopen die er zijn. Wij gaan ook proberen zaken van apple te verkopen zoals imac, macbook, mac mini, ....

Wat gaan wij extra doen dan de concurrentie:
Wij gaan in ons winkel persoonlijk bij de mensen gaan, om tips of advies te geven. Dus de mensen moeten niet eerst bij ons komen om advies te vragen.
Ook gaan wij allen producten eerst grondig testen voor wij ze verkopen. Zou kunnen wij garanderen dat wij kwaliteit verkopen.

Mijn vraag is zou wat, of je wat tips kan even of eventuele opmerkingen. En of jullie bij media-store (naam voor winkel) zou langs komen.
media-store
Recruit
Recruit

Re: Nieuwe media-store

BerichtDoor cookie op 13 Sep 2009, 18:50

Volgens mij stamp je zoiets niet zomaar uit de grond, heb je daar ongelofelijk veel geld voor nodig, is de concurrentie moordend en is de de markt reeds verzadigd.

Wat heb je al uitgewerkt? Heb je reeds een financieel plan?
cookie
Practitioner
Practitioner

BerichtDoor media-store op 13 Sep 2009, 19:07

Met mijn ondernemingsplan ben ik momenteel bezig. Op dit moment ben ik ook aan het voorbereiden want het is pas over 2 jaar dat ik het ga oprichten.

Voor kapitaal hoop ik een stuk op de banken, vrienden, en eventuele investeerder.

Maar zou het haalbaar zijn?

Natuurlijk ga ik help krijgen van een boekhouder en van mijn vader die zit toch al 40 jaar in de business. En weet er toch veel van.
media-store
Recruit
Recruit

BerichtDoor Sven op 16 Sep 2009, 21:52

Kan je zomaar apple verkopen? Ik dacht dat je daarvoor rechten enzo moest aankopen die hoog oplopen...

Het een heel ambitieus plan! Spijtig dat ambitie alleen je niet tot de top brengt hé :D .
Nu ik wil je niet demotiveren, en het zou wel kunnen lukken hoor. MAAR dan ga je iets moeten zoeken waarin je uitblinkt / beter bent dan alle anderen! (service kan inderdaad zoiets zijn) Zeker als je wilt opboksen tegen de VELE online shops dewelke steeds meer en meer in trek komen.

Waar een wil is, is een weg zeker! ;)
..:: Accountant voor Ondernemers .:. Accountant nodig? PM me! ::..
Sven
Moderator
Moderator

BerichtDoor media-store op 17 Sep 2009, 19:10

Ik werk met een groothandel en daar is geen enkel probleem ik kan apple verkopen als ik dit wil.

Voor extra service heb ik een idee gevonden:
Wij gaan avonden organiseren om mensen eventueel te overtuigen van een overstap naar mac, een nieuwe pc of nieuwe product. Want mensen zijn nog al schuchter van een aankoop wat ze enkel op de doos zien. Wij gaan daarom (naam) avond organiseren, en daar zullen we uitleggen en demonstraties geven van de nieuwe producten. Ook zullen ze op het einde het toestel persoonlijk kunnen testen. Zou gaan de mensen er een stuk meer vertrouwen in krijgen + wij creëren ook een persoonlijke band. Ook zullen wij cursussen organiseren voor met de pc of software te leren werken.
media-store
Recruit
Recruit

Terugkeren naar Een zaak opstarten