Ondernemingsplan koude bakkerij opstarten

Strategisch inzicht om uw zaak te laten boomen

Moderators: cookie, Sven

Ondernemingsplan koude bakkerij opstarten

Berichtdoor tasjake » 18 Okt 2009, 17:25

hoi,

Kan iemand mij misschien een beetje op weg helpen ben al wel bezig met een ondernemingsplan, maar ik weet niet juist hoe ik de vormgeving eraan moet geven.En het financieel gedeelte moet dat ook voor een eenmanszaak of niet. En hoeveel ik juist zou moeten lenen.

groeten
tasjake
Recruit
Recruit

Re: Ondernemingsplan koude bakkerij opstarten

Berichtdoor Sven » 21 Okt 2009, 07:06

http://www.vbw.nu/upload/upload_file_49afbf22c9e8b.pdf

Dat is het eerste wat ik vond als ik "ondernemersplan" ingaf in google. Het ziet er wel ok uit voor mij.
Als je naar een boekhouder zou gaan is alles uiteraard nog beter uitgewerkt, maar in principe is layout van geen belang. Een ondernemersplan moet INHOUDELIJK ok zijn.

Immers op basis van zo'n plan ga je een lening kunnen verkrijgen, en tevens is het de bedoeling om je de komende 2-3 jaar strikt aan het plan te houden (op het gebied van uitgaven) om je zaak van grond te krijgen.
..:: Accountant voor Ondernemers .:. Accountant nodig? PM me! ::..
Gebruikers-avatar
Sven
Moderator
Moderator

Re: Ondernemingsplan koude bakkerij opstarten

Berichtdoor vinceus » 27 Jan 2010, 22:06

het belangrijkste is echter om voldoende na te denken over het idee achter de zaak.

Waar ga je geld aan verdienen? Hoeveel geld verdien je aan elk product dat je aanbied?
Hoeveel klanten heb je nodig om break-even te draaien?
Waar ga je je zaak opstarten? Hoe ziet de regio (bevolking, concurrentie, ...) eruit?
Dit zijn cruciale vragen waar alles van afhangt, dus dit is iets dat je niet aan een boekhouder kan overlaten!
vinceus
Recruit
Recruit

Terug naar Ondernemingsplan en financieel plan