Online Factureren met www.factuursturen.nl

Boekhouding, fiscale zaken en verzekeringen

Moderators: cookie, Sven

Online Factureren met www.factuursturen.nl

BerichtDoor fleeman op 05 Jun 2009, 07:03

Geachte mede-ondernemers,

Laat ik me eerst even voorstellen. Mijn naam is Freddie Leeman en samen met mijn collega Roeland Kuiper hebben we een online facturatie site ontwikkeld waarmee we ondernemers willen helpen om de overstap te maken naar online facturatie.We zijn dit jaar samen een onderneming gestart (Leeman & Kuiper) om producten te ontwikkelen waarmee we processen binnen het KMO kunnen vereenvoudigen.

Onze website http://www.factuursturen.nl is een zeer eenvoudig te gebruiken platform waarmee KMO'ers facturen kunnen opmaken, bewaren, versturen (per post en per e-mail) en beheren. Tevens bieden we leuke handigheden zoals het opmaken en versturen van offertes, automatisch periodieke facturen, herinneringen per e-mail, productbeheer en ga zo maar door. FactuurSturen.nl is geschikt voor ondernemers / bedrijven uit België en Nederland en voldoet aan alle wettelijke eisen die worden gestelt aan digitale facturering.

Factuursturen.nl is op het Factuurcongres 2009 op 11 mei jl uitgeroepen tot winnaar van de Gouden Factuur 2009 in de categorie B2B e-factureren voor het KMO . De Gouden factuur 2009 is een blijk van erkenning voor deze efficiencyoplossing die uitblinkt in eenvoud en transparantie.

Het leukste van dit alles is nog de prijs. De kosten voor het gebruik van FactuurSturen.nl zijn slechts 40 cent per verzonden factuur/offerte tot een maximum van 30 euro per KWARTAAL. Je bespaart dus al bij de eerste factuur, een postzegel kost immers meer (om nog maar niet te spreken over de inkt, briefpapier, envelop en tijd) . Daarnaast kun je het een maand lang helemaal gratis proberen.

Ik wil je van harte uitnodigen een kijkje te nemen op onze website http://www.factuursturen.nl.
fleeman
Recruit
Recruit

Re: Online Factureren met www.factuursturen.nl

BerichtDoor Sven op 05 Jun 2009, 08:41

Ik lees op jullie website dat jullie voldoen aan de vereisten van de belastingdienst.

Is dit ook zo voor Belgische facturen? Worden alle verplichte vermeldingen opgenomen op de facturen?
En ik bedoel hier niet bedrag, BTW en adressen, maar correcte artikels in geval van BTW-vrijstellingen?

Is er ergens een voorbeeld van een pdf -factuur beschikbaar? Deze heb ik niet gevonden op de website.
..:: Accountant voor Ondernemers .:. Accountant nodig? PM me! ::..
Sven
Moderator
Moderator

BerichtDoor fleeman op 05 Jun 2009, 17:10

@ Sven,

Je kunt het product zelf uitproberen door in te loggen met demo/demo. Je kunt dan een fictief factuur maken en bekijken. Een account aanmaken voor jezelf kan natuurlijk ook, dit kost je niets en je kunt het een maand lang gratis gebruiken. Inmiddels hebben we al tientallen gebruikers uit België. Je kunt per product een BTW tarief instellen en facturen naar het buitenland gaan automatisch zonder BTW mits het BTW nummer van de ontvanger is vermeld. Ik nodig je graag uit om een kijkje te nemen en eventuele opmerkingen en/of verdere vragen te mailen via het contactformulier op de website. Bedankt!
fleeman
Recruit
Recruit

BerichtDoor Sven op 05 Jun 2009, 18:40

Zeer vriendelijk bedankt, maar ik hoef je product niet. :-)

Wat ik me afvraag, en graag een antwoord op wil is of de facturen voor Belgische gebruimers wel technisch voldoen aan de Belgische BTW wetgeving. Met name, indien er een vrijstelling van btw wordt ingeroepen, zal dan het correcte btw artikel verschijnen op de factuur?!

Indien dat niet het geval zou zijn, zijn belgische ondernemers absoluut niets met uw product.

Mvg,

Sven
Sven
Moderator
Moderator

BerichtDoor fleeman op 06 Jun 2009, 00:44

@ Sven,

Indien dat niet het geval zou zijn, zijn belgische ondernemers absoluut niets met uw product.

Dit zou alleen van toepassing zijn als Belgische ondernemers een factuur versturen met vrijstelling van BTW, wat in veel van de gevallen niet eens zo zou zijn. De artikelen worden niet automatisch geplaatst, dit is ook niet mogelijk omdat de site niet kan "zien" om welke reden het factuur vrij is van BTW. Wel is er een "opmerkingen" veld waar de gebruiker de artikelen kan vermelden.

Het product is vooral bedoelt voor ondernemers die nu nog factureren vanuit een spreadsheet-/tekstverwerkingsprogramma. De verantwoording voor de juistheid van het factuur en wettelijke vermeldingen ligt altijd bij de gebruiker. De site kan in beperkte mate mee"denken" en de gebruiker voor fouten behoeden.

MVG, Freddie
fleeman
Recruit
Recruit

BerichtDoor Sven op 06 Jun 2009, 12:43

Ik ben akkoord dat het aangeboden product geschikt kan zijn voor kleine ondernemers die enkel activiteiten verrichten binnen België van "normale" goederen en diensten. Daar is geen enkel belangrijk artikel voor nodig.

Maar er is wel een GROOT probleem indien ondernemers goederen verkopen of diensten verrichten waarbij de plaats van dienst niet in België ligt! Ik denk hierbij bv. aan:

auteursrechten, octrooien, verkoopsconcessies, publiciteit, fiscale adviseurs, accountants, ingenieurs, studiebureau's, bankverrichtingen, financierings- en verzekeringsoperaties, ter beschikking stellen van personeel, telecommunicatiediensten, radio- en televisieomroepdiensten, langs elektronische weg verrichte diensten. De plaats van de dienst is in al de bovenstaande gevallen de plaats waar de ontvanger van de dienst is gevestigd.

Een ander "risico" is er voor alle ondernemers die ook maar iets te maken hebben met werken in onroerende staat. Vaak dient hier een verlegging van heffing te gebeuren naar de medecontractant. Ook dit zal m.a.w. niet opgenomen worden op de factuur.

Ik wil de ondernemers er dan ook voor waarschuwen dat gebruik maken van een "software" duidelijk foutive facturatie met zich zal meebrengen. En let op! Foutieve facturen kunnen boeten met zich meebrengen zowel voor verkoper als koper!

fleeman schreef:[...]dit is ook niet mogelijk omdat de site niet kan "zien" om welke reden het factuur vrij is van BTW. Wel is er een "opmerkingen" veld waar de gebruiker de artikelen kan vermelden. [...]

Om uw product te optimaliseren, en veiliger te maken voor de Belgische ondernemers (ik ben niet 100% op de hoogte van de nederlandse omzetbelasting) zou het toch aan te raden zijn dat jullie d.m.v. een keuze/vragen systeem proberen te bepalen of er een vrijstellig of verlegging gebruikt kan worden en indien ja over welke vrijstelling zal het dan gaan en welk artikel dient vermeld te worden.

Ik weet niet in hoeverre zoiets mogelijk is natuurlijk daar ik absoluut geen IT'er ben.
Sven
Moderator
Moderator

BerichtDoor tasari op 07 Jun 2009, 13:39

Brrr als ik dit zo begon te lezen is dit PUUR reclame maken voor een site op dit forum...

Ik heb nog enkele concurrenten gevonden... voor het neutraal te houden...
http://www.facturen.net
http://www.digitalefactuur.nl

Deze vergelijkt met de anderen..
http://www.onlinefactureren.net/ ( MAAR het is gemaakt geweest door deze heren van factuursturen.nl, dus niet neutraal en geen links van concurrenten geplaatste, prijs is duurder)
tasari
Newbie
Newbie

BerichtDoor Sven op 07 Jun 2009, 17:38

Mja, met de reclame op zich heb ik niet echt problemen.

Ik dacht dat kleine reclame wel toegelaten was. (Klopt dit Maarten?)

Ik vind het gewoon jammer dat hier wordt geopend met vermelding dat hun webiste prijzen heeft gewonnen,dat het goedkoop is, en dat ze zeer gewaardeerd zijn in Nederland. Ik geloof dat best. MAAR Belgische wetgiving is NIET gelijk aan Nederlandse wetgeving, en goedkoop... ik weet het niet.

Ik heb daarbij even de proef op de som genomen, en ik merk onmiddellijk een aantal belangrijke fouten / minpunten op. Het goedkoop zijn laat ik daarbij nog even in het midden, maar als hier een product aangeboden wordt om onze ondernemers te helpen, dan wil ik dat het kwaliteit is!
Sven
Moderator
Moderator

BerichtDoor maartentk op 08 Jun 2009, 07:59

Het is een dunne lijn maar aangezien de topic interessante reacties uitlokt laten we het zo.

@ Fleeman: Let inderdaad op dat je geen pure reclame maakt en uw product via dit kanaal probeert te slijten.
ondernemersforum.be - ondernemers voor ondernemers
maartentk
Site Admin
Site Admin

BerichtDoor ZyllyZ op 25 Feb 2010, 23:39

Ik gebruik momenteel de gratis optie van digitalefactuur.nl (max. 50 facturen per jaar). Zeer degelijke en efficiënte website!
ZyllyZ
Apprentice
Apprentice

Terugkeren naar Algemene administratie