outdoor adventure bedrijf...

Nieuwe ideeën, huidige trends, uitvindingen, etc.

Moderators: cookie, Sven

outdoor adventure bedrijf...

Berichtdoor WildCard » 04 Sep 2008, 13:26

Hey allemaal,

Eerst en vooral sorry als deze post verkeerd geplaatst staat...maar ik weet niet zo goed waar ik hem moet zetten.
Ik ben hier nieuw, maar ik hoop hier wel een leerzame tijd tegemoet te gaan!
Ik ben op zoek naar hulp en advies ivm een idee.
Ik ben zelf nog tewerkgesteld bij de belgische defensie'reeds 10 jaren). Maar ik droom er al lang van om een eigen outdoor adventure bedrijf op te richten. Ik besef maar al te goed dat dit zeer moeilijk is (en dat dit waarschijnlijk niet op mijn eentje kan gedaan worden, maar dat wil ik ook niet, ik zoek partners)...Ik hoop alleen niet dat het onmogelijk is.
Ik ben dus op zoek naar ALLE mogelijke adviezen en raadgevingen die jullie hier voor mij in petto zouden kunnen hebben.
Ik wil hier nog niet alles uit de doeken doen want dat zou een helse lange post geven, en dat is niet aangenaam om te lezen, dus ik zal het houden op dit, en hopen dat jullie erop reageren met advies en of vragen, die ik dan verder kan uitleggen...
ik ben er mij ten volle van bewust dat er de laatste jaren van die bedrijfjes uit de grond schieten.
Maar ik heb er al eens van enkele gaan proeven, om een idee te krijgen van hoe zij activiteiten presenteren.
En ik moet zeggen, er zijn er wel enkele die echt een heuse toffe sfeer creëren rond hun activiteiten, maar anderen stellen vaak niet al te veel voor vind ik.
Zoals ik dus al zei, het idee is er, maar alles staat nog in zijn kinderschoenen, mede doordat ik nog niet weet hoe ik alles gestructureerd moet aanpakken...daarom schets ik er nog maar op los en gaandeweg verzamel ik informatie.
De activiteiten die ik zou willen aanbieden, zijn zoals alle andere natuurlijk ook aanbieden, de klassieke dingen, kano- en kayak varen (met en zonder thema aangeknoopt, voor de sportievelingen en de iets jongeren die ook een visuele en verhaal stimulans willen zien), boomparcours, hindernisparcours, teambuilding activiteiten, nachtspelen, droppings(allerlei), actie en detectieve spelen (interactief in bos en steden) voor de kleintjes onder ons activiteiten die ze kunnen doen terwijl de ouders iets anders willen doen bv. thema spelen, knutsel en workshops. Sommige dingen die zou ik hier liever nog niet direct op het forum willen smijten...noem me een beetje achterdochtig, maar je weet nooit dat de concurrentie meeleest he.
Aan inspiratie voor activiteiten is er geen tekort. Ik ben heel open minded en heel creatief op dat gebied.
In grote lijnen zou ik de activiteiten indelen in een aantal richtingen, bv: dingen voor de "actiejunks" en de "rambootjes" (ik zou graag een soort van verschillende semi militaire activiteiten er tussen smijten, zoals bv paintball, maar dan wel anders dan anders en met mijn visie en ervaring op dat gebied.)onder ons, voor de kleintjes, gezinnen, gemengde groepen, bedrijven (ik zal dus ook een conferentiezaal voorzien) en ook zou ik graag niet enkel "domweg" die activiteiten aanbieden, ik zou er ook graag een richting aan geven om dee mensen even te doen stilstaan bij het leven en een filosofie mee te geven door dichter bij de natuur te komen, en even tot bezinnen te komen en na te denken over wat belangrijk is voor jezelf en je geliefden...Dit gaat natuurlijk niet voor elke richting en is natuurlijk ook niet de bedoeling. Maar het is maar om je een idee te geven.
ik zou nog lang kunnen doorgaan, maar ik zal het hier even bij laten en een kijken wat je ervan denkt.
Ikzelf heb zoal ervaring in
Survival en bushcraft
Hindernisparcours (allerlei soorten)
Klimmen (indoor en rots)
Alpien klimmen
trektochten
kayakken
kanoën
parapente
duiken (perslucht)
mountainbiken
jeugdanimatie
en dergelijke dingen...

Hopend op advies...

met vriendelijke groeten.
Tom
WildCard
Recruit
Recruit

Re: outdoor adventure bedrijf...

Berichtdoor cookie » 04 Sep 2008, 14:15

ik heb hier geen ervaring mee en ik ken ook niemand die zich in deze sector bevind maar man dit lijkt mij een HEUS project! :shock: en zeer moeilijk om in 1 keer op poten te zetten
voor al deze activiteiten te organiseren moet je toch heel wat medewerkers hebben + infrastructuur
zou je al van bij start alle activiteiten willen of zou je beginnen met 1(+)? en ga je al het nodige materiaal zelf aankopen? (duikflessen, kanos, mountainbikes, transportmiddelen, ...)
wat is je startkapitaal (hoef je niet perse op te antwoorden..)?
in welke omgeving zou je je settelen? ik begrijp dat dit dan een zeer bosrijk landschap moet zijn met rivieren enz?
cookie
Practitioner
Practitioner

Berichtdoor WildCard » 04 Sep 2008, 14:30

Hey,

Inderdaad, dit is een heus project, en daarom zal ik dus ook niet van start gaan met alle activiteiten.
Dat zou gewoon veel te veel zijn en dat krijg je niet op poten van in het begin, neenee, gestaag groeien...
Maar inderdaad, ik wil het dus ook niet op m'n eentje doen, maar waar en hoe vind je mensen die zoiet ook zouden zien zitten...!?
Ikzelf heb de sport en lesgeef ervaringen, maar geen zakenervaring...
Ik zou in het begin ook niet van start gaan met een hele eigen infrastructuur...gewoon rustig met relatief eenvoudige dingen beginnen, en indien nodig, terreinen afhuren ofzo...
Maar Ik zit dus met het probleem dat ik bezig ben met het business plan op te stellen, maar ik weet niet goed hoe ik het financiële plan moet aanpakken van zoiets.
Ik ben dus eigenlijk hard op zoek naar mensen met ook een verlangen om zoiets op te richten!
...help...hehe
Ondertussen blijf ik mijn plan uitwerken...(misschien wil ik het natuurlijk te gedetailleerd doen) want het begint al aardig groot te worden...
Een omgeving heb ik dus ook niet voor ogen op dit ogenblik. Ik heb het idee, en ben het volop aan het uitwerken, nu nog geïnteresseerden vinden...
greetz
Tom
WildCard
Recruit
Recruit

Berichtdoor timdl » 04 Sep 2008, 17:33

Hey Tom!

Als concept vind ik je ideeën zeker en vast kunnen! Het is een feit dat mensen meer en meer kiezen voor een totaaloplossing waar ze zelf weinig voor moeten regelen Kijk na zij het teambuilding, een uitstap met vrienden of een actieve hobby!

Een paar vraagjes voor je:
- Cijfers: Al gedacht aan de opmaak van een business plan? Startkapitaal, rendabiliteit, vergelijking met bestaande 'gelijkaardige' diensten kan je zeker verder stuwen in jouw uniek idee!
- Hoe plan je je diensten aan te bieden aan de mensen? Uitsluitend via het net? Met behulp van bonnen te koop in speciaalzaken?
- Ben je van plan je eigen vastgoed te regelen of heb je misschien een idee richting gebruik van opbaar gebied?

Hopelijk komt bovenstaande niet over als 'vitten'...We zijn hier samen voor opbouwende kritiek! ;-)

Mijn tip voor jou:
Kijk naar Bongo en doe het transparanter, uitgebreider, aantrekkelijker!
http://www.ondernemersforum.be Voor en Door Ondernemers!
timdl
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor maartentk » 04 Sep 2008, 18:22

betreft die Bongo > het is idd wel interessant om eens naar de concurrentie te kijken en zien hoe zij het aanpakken.
zie bvb volgende sites van ondernemingen die zich in dezelfde sector bevinden:

http://www.trafficcontrol.be/bedrijfsui ... QgodLSxeRQ
http://www.locatevents.com/nl/index.php
http://www.eventandsolutions.be/
http://www.lamosca.be/teambuilding.htm
http://www.perfectplus.be/
............
er bestaan er dus genoeg :)
Ondernemersforum.be - Onafhankelijk forum voor zelfstandigen en ondernemers in Vlaanderen
Gebruikers-avatar
maartentk
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor WildCard » 04 Sep 2008, 20:44

hey,

Bedankt alvast voor de nuttige tips en info!
En ik aanzie het zeker niet als vitten! Integendeel...meer van die dingen :)
Ik weet niet goed hoe ik mijn startkapitaal moet zien...alles zelf betalen, alles lenen...hoe gaat dit eigenlijk in zijn werk. Ik weet het niet
WildCard
Recruit
Recruit

Berichtdoor cookie » 05 Sep 2008, 12:11

Schrijf eens je ondernemingsplan en financieel plan uit. Ga daarmee naar Unizo of ondernemersloket en vraag hen of dit doenbaar is. Ga eventueel eens naar een boekhouder, vraag raad aan mensen in uw kenissenkring, etc.
mss in het begin enkel in 1 activiteit investeren en goed voorbereiden
cookie
Practitioner
Practitioner

Berichtdoor timdl » 09 Sep 2008, 19:16

Je mag ook gerust delen van je businessplan hier uiteenzetten en anderen om raad en ideeën vragen...Daarvoor dient dit forum! Ik weet dat het soms moeilijk is te evalueren wat je zelf hebt gemaakt. Je eigen fouten inzien kan helpen door input van anderen!
http://www.ondernemersforum.be Voor en Door Ondernemers!
timdl
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor cookie » 18 Sep 2008, 16:37

al meer nieuws wildcard? ben benieuwd :)
cookie
Practitioner
Practitioner

Berichtdoor maartentk » 25 Sep 2008, 13:26

WildCard schreef:ik wil het dus ook niet op m'n eentje doen, maar waar en hoe vind je mensen die zoiet ook zouden zien zitten...!?

ik kwam zonet hetvolgende tegen op het web:

STARTERS ZOEKEN PARTNERZZ
Bizz-lezers helpen starters en jonge bedrijven een handje om hun groei te versnellen.

Als u ook op zoek bent naar partners om uw activiteiten te ontwikkelen of te ondersteunen, aarzel dan niet om ons uw specifieke vraag te sturen. Als uw vraag de selectie overleeft, zal één van onze journalisten contact met u opnemen om ervoor te zorgen dat uw oproep in de rubriek 'Partnerzz' van Bizz Magazine verschijnt. Uw vragen zijn welkom via feedback@bizzmagazine.be
Ondernemersforum.be - Onafhankelijk forum voor zelfstandigen en ondernemers in Vlaanderen
Gebruikers-avatar
maartentk
Site Admin
Site Admin

Volgende

Terug naar Innovatie