Wegens waarschijnlijke verhuis naar het buitenland over te nemen:
-Vennootschap zonder schulden (comm.v.)
-Volledige klantenbestand (zie hieronder)
-Telefoon- en gsm nummers
-Huidige stock (zie hieronder)
-Begeleiding bij overname
Klantenbestand voornamelijk:
klanten uit omgeving Aarschot, Scherpenheuvel, Tielt (tot Diest, Tienen), alsook klanten uit omgeving Heist-op-den Berg, Berlaar, Hulshout, Ramsel, Houtvenne, Begijnendijk, …
Ideale woonomgeving overnemer: Tussen Scherpenheuvel en Berlaar
ZAAK MET ALS DOEL
-Computerhulp, voornamelijk aan particulieren, zelfstandigen en vrije beroepen
-Verkoop en herstelling van computers, laptops, onderdelen en randapparatuur
-Allerhande andere IT oplossingen (web, netwerk …)
-Voornamelijk diensten geleverd aan huis. Winkelpand is dus NIET nodig, het is wel een mogelijke uitbreiding op het huidige producten-/dienstenaanbod.
Vennootschap:
-Gewone commanditaire vennootschap
-Kapitaal 5000 eur
-Schuldenvrij
-Oprichting vennootschap: januari 2008
Klantenbestand:
-Gedeeltelijk opgebouwd sinds 2005
-Klantendatabase met adressen en telefoonnummers, veelal wederkerende klanten en klanten verkregen via mond-aan-mond reclame
-Heel wat publicitaire kosten gedaan en zaken getest - ik weet wat werkt en wat niet! Deze kennis komt de overnemer ten goede!
Telefoon en gsm nummers:
-Waarschijnlijk de belangrijkste werkinstrumenten bij overname
-Ik raad klanten en potentiele klanten steeds aan mijn telefoonnummer op te slaan in gsm. Merk dat dit in heel veel gevallen reeds gebeurd is.
-Bij bezoek aan klanten merk ik zeer dikwijls dat uitgeknipte advertenties (steeds met telefoonnummer) op computer of aan prikbord hangen. Dit zowel advertenties van voor als na januari 2008!
Stock:
-Ik probeer altijd met zo weinig mogelijk stock te werken. Steeds zijn er courante vervangstukken, harde schijven, geheugen, routers, etc in voorraad.
Begeleiding:
-De zaak wordt overgelaten wegens plannen voor verhuis naar het buitenland. Voorlopig zijn deze plannen niet heel concreet, maar ik hoop dat hier snel verandering inkomt. Ik wil ook niet zomaar mijn klanten in de steek laten.
Ik zal met plezier telefonisch en via het internet helpen bij vragen of informatie verschaffen omtrent klanten, boekhouding, problemen etc...
Financiele situatie:
Oprichting vennootschap begin 2008. Sindsdien zijn er heel wat kosten gedaan voor publiciteit/naambekendheid.
Exacte financiele gegevens kan ik zo niet geven, hierover zou ik liever samenkomen met de geinteresseerde om alles te overlopen.
Het moeilijkste deel van starten als zelfstandige is reeds gebeurd!!
Momenteel zit er ook een nieuwe Citroen Berlingo (BJ 2009) Lichte vracht in de vennootschap via Financiele Renting (Leasing). Deze kan afgekocht worden (door mij, de overnemer ...) of indien mogelijk bij de leasingmaatschappij contract laten doorlopen.
Dit is momenteel mijn enige bron van inkomsten. Het spreekt dus voor zich dat het voor de overnemer ook mogelijk is hiervan te leven.
Overname:
Wens ik graag te bespreken bij een cola of koffie.
Het is eveneens mogelijk uitsluitend het klantenbestand/telefoonnummers over te nemen, dan zorg ik voor ontbinding van de vennootschap. Op die manier heeft de overnemer geen last van huidige contracten, maar moet zelf wel aanvragen doen bij leveranciers (en van 0 beginnen wat betreft betalingstermijn en kredietlimieten), mogelijkheden tot leasing/financieringen etc.
Alles is bespreekbaar. Neem dus contact op via een prive bericht op deze site en ik neem graag verder contact op!