Printen Envelop Etiketten (Excel?)

Import & export, uitbreiding, buitenlandse contacten, etc.

Moderators: cookie, Sven

Printen Envelop Etiketten (Excel?)

Berichtdoor mrjohn » 29 Dec 2008, 13:39

De producten die via onze webshop verkocht worden worden per post verstuurd. Momenteel schrijven we zelf het leveringsadres op de enveloppen en kleef ik een sticker met logo en contactgegevens van mijn bedrijf.

Onze klantenlijst beheren we in Excel. Graag had ik een totaaloplossing geweten om een adres uit deze lijst uit printen op een etiket. Wij denken dat dit professioneler zal overkomen en uiteindelijk zal het ook minder werk betekenen voor ons.

- Kan dit vanuit Excel? Ik zou graag zelf een macro maken dat, als je bvb klikt op een adres, Excel automatisch het adres in etiketvorm giet op een ander werkblad met een button om dit uit te printen op etiketpapier.
- Is het mogelijk om slechts 1 etiket uit te printen?
- Kunnen we dit met elke printer?
- Hoe pakken jullie (mensen met ook een webshop) dit aan?
mrjohn
Rookie
Rookie

Re: Printen Envelop Etiketten (Excel?)

Berichtdoor Sven » 29 Dec 2008, 15:49

In excel is dat perfect mogelijk! (alsook in word).

In excel zou ik gewoon werken met een zoekfunctie die eenvoudig gaat zoeken naar het adres van de door u geselecteerde contactpersoon. Eenvoudig en snel!

Ik doe het evenwel in word (met een database in excel) en print mijn adresgegevens rechtstreeks op de enveloppe en/of op de begeleidende brieven. Ik denk dat hiervan voldoende templates bestaan op het internet.

(ik heb bij mijn template ook nog een functie gemaakt die automatisch het adres weergeeft op de factuur. Zo moet ik slechts 1x een contact selecteren, en zullen alle gegevens op de documenten weergegeven worden.)
..:: Accountant voor Ondernemers .:. Accountant nodig? PM me! ::..
Gebruikers-avatar
Sven
Moderator
Moderator

Berichtdoor mrjohn » 30 Dec 2008, 17:22

Ik heb het voorlopig op de volgende manier opgelost:

In mijn klantenbestand worksheet heb ik een button geplaatst met daaraan een macro gekoppeld.
als ik op de button klik kopieert Excel de naam, adres enz van de geselecteerde rij naar een andere kolom en zet deze gegevens mooi onder elkaar. Vervolgens kopieert Excel dit automatisch.

Dan open ik een label template in Word en doe ik gewoon ctrl-v op de positie waar ik mijn label wil hebben
zo kan ik kiezen waar ik het zet want soms moet ik slechts 1 label uitprinten van een volledig blad labels.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is :) Ik had dit graag volautomatisch gewild met een koppeling naar Word enz maar ik denk dat het dan iets te omslachtig zal worden en er fouten gaan insluipen.
mrjohn
Rookie
Rookie

Berichtdoor markn » 30 Dec 2008, 17:25

Of schaf een label printer aan:

Afbeelding

79€ in de juiste webshop ;)
markn
Rookie
Rookie

Berichtdoor mrjohn » 03 Jan 2009, 11:54

Zoiets zou inderdaad wel handig zijn Mark, maar voorlopig is dit niet aan de orde.
mrjohn
Rookie
Rookie

Berichtdoor timdl » 03 Jan 2009, 14:14

Zo'n labelprinter is wel handig om zw/w gegevens af te drukken. Kan dat ding met zelfklevend papier overweg? Hoeveel etiketten kan je gemiddeld printen / refill? Zijn er normale printers die een ingebouwde functie hebben om etiketten en zelfklevend papier af te drukken?
http://www.ondernemersforum.be Voor en Door Ondernemers!
timdl
Site Admin
Site Admin

Terug naar Internationaal ondernemen