Sven schreef:Ik heb je berichtje wat laat gelezen.
Ik edit morgen deze post met een voorbeeld!
Bedankt Sven ! Want alles is me duidelijk behalve dat auto-gedeelte pffff..
Sven schreef:Ik heb je berichtje wat laat gelezen.
Ik edit morgen deze post met een voorbeeld!

tasari schreef:Nog voor de allerlaatste zekerheid
Persoonlijke wagen (geen bedrijfswagen), wordt dus deels gebruikt voor "zelfstandige" (in bijberoep).
Ik wil het niet bewijzen (te lage kosten voor aan forfaitaire te komen).
Dus is ... km maal 0.15 euro in te brengen in de boekhouding als "kost" (dus geen recuperatie btw).
Maar je kan ook nog deel financieringskosten (lening op afbetaling) van de auto inbrengen, juist ?
Dank bij voorbaat !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Sven schreef:tasari schreef:Ik wil het niet bewijzen (te lage kosten voor aan forfaitaire te komen).
Het is echt moeilijk om hier soms iets van te begrijpen![]()
Je zegt: Ik wil mijn kosten niet bewijzen daar ik niet boven de forfait uitkom.
Als dit inderdaad het geval is, dan kan hoef je als zelfstandige ook helemaal NIETS van de auto in kost in te brengen daar je de boekhouding toch niet zal gebruiken om je kosten te bewijzen.
Hetzelfde geldt voor de financieringskosten. Deze kan je inderdaad (prorata woon-werkkm) inbrengen in je boekhouding, maar indien je opteert voor de forfait, heb je hier helemaal NIETS aan.
En dan een volgende opmerking, speciaal voor u Tasari omdat je ze CONSTANT door elkaar haalt.
BTW en personenbelasting/vennootschapsbelasting zijn 2 VERSCHILLENDE zaken!!!!!!!!!!
Als je zegt, 0,15 euro in brengen in boekhouding als kost, dan heeft dit absoluut niets te maken met recuperatie BTW. (toch niet in de zin die jij bedoelt)

tasari schreef:Dit stond toch in die brochure, alles zit inbegrepen in forfaitaire behalve financieringskosten en mobilofoon.
tasari schreef:Wat ik denk dat je bedoelt is dat je het enkel kan ingeven in de personenbelasting als kost (dus geen uitbetaling! niets met boekhouding zelf te maken). Dus helemaal anders dan inbrengen van gas ofzo !
Ik denk dat ik deze keer juist ben !

Sven schreef:AankoopFactuur = KOST + BTW
BTW --> recupereren via BTW-aangifte
KOST --> in Personenbelasting (of desgevallen vennootschapsbelasting)

Terug naar Algemene administratie
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten