Starter: formaliteiten vervullen

Hulp bij het uit de grond stampen van uw zaak

Moderators: cookie, Sven

Starter: formaliteiten vervullen

Berichtdoor swentibold » 21 Mrt 2010, 19:03

Beste collega ondernemers,

Graag had ik jullie wijze raad gehad ivm het vervolledigen van de formaliteiten van de opstart van een activiteit in bijberoep.

M'n situatie
Ik ben voltijds bediende en wens enkele activiteiten als zelfstandige in bijberoep te starten. Ik wens te beginnen als zelfstandige in bijberoep zonder BTW-plichtigheid (inkomsten tot +- 5800€). Eens m'n activiteiten meer inkomsten genereren wens ik over te gaan naar een vennootschap, waarschijnlijk een gewone commanditaire vennootschap.

Formaliteiten
Ik weet dat ik enkele formaliteiten moet vervullen:
    Inschrijvene in KBO
    Rekeningnummer openen
    Inschrijven in pensioenkas

Nu m'n vraag: hoe vervul ik deze formaliteiten best? Ga ik naar een ondernemingsloket? Of is er een andere mogelijkheid?

Bij Zenito hebben ze een online aanvraagformulier voor deze zaken. Heeft iemand daar ervaring mee? Is dat ok?

Dank bij voorbaat.
swentibold
Recruit
Recruit

Re: Starter: formaliteiten vervullen

Berichtdoor ZyllyZ » 25 Mrt 2010, 22:53

gewoon naar zo'n loket gaan. Zij zullen daar alles regelen, en je zal er deskundig advies krijgen.

Het kost wel wat, maar dat kan je dan weer inbrengen :lol: . En ik denk dat een standaardinschrijving overal evenveel kost.

Zit zelf ook bij Zenito. Als je zelf de juiste vragen stelt en voldoende kritisch bent, helpen ze je goed vooruit.
Gebruikers-avatar
ZyllyZ
Apprentice
Apprentice

Terug naar Een zaak opstarten