Hallo, ik ben nieuw op het forum en heb het nog niet helemaal uitgepluist, maar vond niet meteen iets waar mijn ding thuis hoorde. dus mijn excuses als het ergens anders moest :p
ik zal eens ff de situatie uitleggen.
Ik ben een klein jaartje terug mijn zaak begonnen. Met mijn vriend, samen de lening maar hij ging wel blijven werken.
In het begin ging alles goed en de verkoop zat wel OKE vond ik voor een beginner. tot nu zie ik niet direct zoveel verbetering, ik zie niet zoveel nieuwe klanten meer die blijven, wel mensen die hier toevallig passeren maar die zie je dan niet meer terug.
Ondertussen is het beginkapitaal stilletjes aan aan het opgeraken en heb ik mijn privé zicht- en spaarrekening al geplunderd door onvoorziene kosten in het begin (de koeltoog heeft het begeven en de motor moest vervangen worden wat vrij veel gekost heeft enz..) en heb ik facturen liggen die met moeite betaald geraken. het is krabben en uitstellen tot op het laatste moment. ik heb nog geen herinneringen ontvangen, maar als ik zie met wat voor een snelheid de facturen opstapelen in de loop der tijd heb ik schrik dat, als het zo blijft lopen, ik binnen de kortste keren in de problemen ga komen.
ik probeer zoveel mogelijk kosten te verlagen, maar het is onmogelijk voor mij om elke dag exact te schatten hoeveel ik ga verkopen dus is er altijd kans dat ik veel moet wegsmijten, of te vroeg uitverkocht ben en dan zijn de klanten weer niet tevreden (ik heb een koude bakkerij ter verduidelijking :p)
ik sta er ook helemaal alleen voor 6 dagen per week ongeveer 63uren in totaal en ik ben gewoon mentaal en fysiek oververmoeid. ik heb niets voor mijzelf en mijn vriend moet alles betalen, dit stoort me eigelijk nog het meest. ik kan zelf geen 225 euro voor ons appartement betalen.
ik heb ook geen zin meer om nog zo te blijven sukkelen in de hoop dat het verbeterd. Als het niet verbeterd en ik begin last te krijgen van schuldeisers dan zit ik diep in de problemen. Ik ben nog maar 23 jaar en we zijn nu aan het plannen om een huis te kopen, maar met schuldeisers in het spel zal dat ook niets zijn.
Ik voel me een mislukkeling omdat ik nu al zou stoppen, maar ik voel er me niet meer goed bij. Ik weet gewoon niet wat doen. sommige vriendinnen zeggen dat ik beter stop, andere zeggen dan dat ik nu nog niet mag opgeven dat het normaal is enzo.. Ik ga eens horen bij mijn boekhouder wat hij zegt. Weet iemand raad? of iemand die in dezelfde situatie zit/zat? alle hulp en advies is welkom.
groetjes