Hallo,
even mijn situatie:
sinds mijn kindertijd ben ik gefascineerd door computers. Reeds enkele jaren treedt ik op als "pc-hersteller" bij vrienden, familie, ... maar ook steeds verder, mensen die ik niet ken (die mij worden aangeraden door vrienden en familie). Ik ontvang hier geen vergoeding voor, hoogstens eens '5 euro voor te komen'. Ik sta er zelf op geen vergoeding te ontvangen, omdat ik dit altijd als hobby heb gezien. Ook ben ik reeds enkele jaren bezig met het zelf bouwen van computers.
Ik ben een 20 jarige student, niet studerend in de informatica maar wel in de wetenschappen, en zou dus graag als zelfstandige in bijberoep een zaak opstarten. Het beeld dat ik van mijn zaak voor ogen heb, is het bouwen van eigen computers (vooral gericht op studenten enerzijds, en veeleisende gebruikers anderzijds), en deze verkopen via het internet (of eventueel langs andere wegen). Zoals hierboven beschreven, heb ik ervaring in het bouwen en onderhouden van pc's.
Ik heb zelf geen diploma bedrijfsbeheer, maar heb wel een vriend (eveneens 20 jaar, student economie - handelsingenieur), die wel een diploma bedrijfsbeheer heeft, en zeer geinteresseerd is om samen met mij deze zaak op te starten.
Voor dat we deze zaak opstarten, willen we natuurlijk al onze mogelijkheden naast elkaar leggen, en de meeste gunstige eruit kiezen. We zijn al bezig met het verzinnen van oa een naam, ons 'doelpubliek' (het is namelijk de bedoeling om op maat gemaakte "studentenpc's" te bouwen, met aangepaste prijs), ... .
Wie heeft er tips ivm het opstarten van dit type zaak? Is het mogelijk/goed om reeds op deze leeftijd te beginnen? Is ons concept rendabel? Alle kritiek (positief en negatief) is welkom, ons idee staat nog in kinderschoenen, maar indien het mogelijk is willen we onze kans wagen.