vakliteratuur in te brengen?

Hulp bij het uit de grond stampen van uw zaak

Moderators: cookie, Sven

vakliteratuur in te brengen?

Berichtdoor Mervin » 13 Nov 2008, 18:43

Hey,

Hopelijk zit dit goed. Klein vraagje:

Kan ik m'n dagelijkse krant (ik lees detijd, nieuwsblad vooral) inbrengen als kosten of is dit beperkt tot literatuur binnen de scope van m'n bedrijfje? Volgens de meesten die ik heb geraadpleegd kan dit niet...maar: Als zaakvoerder moet ik toch op de hoogte zijn van de actualiteit? (markt?) Hoe kan ik bijvoorbeeld anders aanvoelen of de markt rijp is voor een product-introductie?

Ik sta open voor discussie?
Mervin
Recruit
Recruit

Re: vakliteratuur in te brengen?

Berichtdoor Sven » 16 Dec 2008, 21:58

Artikel 49
Als beroepskosten zijn aftrekbaar de kosten die de belastingplichtige in het belastbare tijdperk heeft gedaan of gedragen om de belastbare inkomsten te verkrijgen of te behouden en waarvan hij de echtheid en het bedrag verantwoordt door middel van bewijsstukken of, ingeval zulks niet mogelijk is, door alle andere door het gemeen recht toegelaten bewijsmiddelen, met uitzondering van de eed.

Als in het belastbare tijdperk gedaan of gedragen worden beschouwd, de kosten die in dat tijdperk werkelijk zijn betaald of gedragen of het karakter van zekere en vaststaande schulden of verliezen hebben verkregen en als zodanig zijn geboekt.

Art 49 WIB92, laat er geen twijfel over bestaan dat, in jouw situatie, de kosten van de krant of tijdschriften volledig aftrekbare kosten zijn. Om een kost door je vennootschap te laten dragen moet de belastingsplichtige kunnen aantonen dat deze kost aangegaan werd om belastbare inkomsten te genereren.

Een financiële krant, zoals de tijd, laat zaakvoerders toe om inderdaad op de hoogte te blijven van de steeds wisselende marksituaties, en is dus volgens mij een perfect te verdedigen beroepskost in geval van een betwisting door de administratie.
..:: Accountant voor Ondernemers .:. Accountant nodig? PM me! ::..
Gebruikers-avatar
Sven
Moderator
Moderator

Berichtdoor kiwi » 17 Dec 2008, 12:39

Dit geldt eveneens voor vakliteratuur vermoed ik? (bvb een boek over marketingstrategie)
Gebruikers-avatar
kiwi
Rookie
Rookie

Berichtdoor Sven » 17 Dec 2008, 23:10

Dat geldt voor ALLE specifieke vakliteratuur (of seminaries) die u in het kader van uw beroepswerkzaamheden zou aankopen of volgen.
Gebruikers-avatar
Sven
Moderator
Moderator

Berichtdoor Mervin » 18 Dec 2008, 18:17

Hey Sven, dank je voor de hulp. Nu twijfel ik niet langer!
Mervin
Recruit
Recruit

Terug naar Een zaak opstarten