vergoeding

Waarmee kan de overheid u van dienst zijn?

Moderators: cookie, Sven

vergoeding

BerichtDoor fornoff op 13 Nov 2008, 23:58

Ik heb een winkel in hartje kortrijk.

Sinds kort is m'n winkel amper nog bereikbaar, met alle gevolgen van dien. Omzet is voor zover ik kan zien, al sterk gedaald. Stap ik hiervoor naar het stadhuis voor een vergoeding of hoe zit dit in elkaar? Ik heb horen waaien dat ik hier wel een vergoeding voor zou moeten krijgen.

Zijn er nog mensen die zich zo bedot voelen?

Dank
fornoff
Recruit
Recruit

Re: vergoeding

BerichtDoor timdl op 14 Nov 2008, 10:41

Beste fornoff,

De wet-dedecker daterend uit 2007 is inderdaad niet zo'n succes. De voorwaarden zijn vrij streng om in aanmerking te komen voor een vergoeding. Ik meen wel te weten dat men bezig is met het versoepelen van de vereisten en het optrekken van de dagelijkse vergoeding (rond de 40 euro en hopelijk richting het dubbele!)

Er is een speciale website beschikbaar waar je je "aangifte" kan doen.

Klik hier: http://www.openbarewerken-zelfstandigen.be/
http://www.ondernemersforum.be Voor en Door Ondernemers!
timdl
Site Admin
Site Admin

BerichtDoor markn op 15 Nov 2008, 20:33

Leve de webshop :mrgreen:
Heb ook gelezen in de krant dat ze het bestaande bedrag gingen optrekken. Maar best ook vind ik.

Edit

In 2007 werd om en bij de 200.000 euro uitgekeerd aan zelfstandigen die hinder ondervonden bij openbare werken. Die vergoeding is het gevolg van de wet, genoemd naar parlementslid Jean-Marie Dedecker.

De tegemoetkoming wordt uitgedeeld aan ondermeer winkels en horecazaken die minstens 14 dagen last ondervinden van wegenwerken en daardoor tijdelijk moeten sluiten. Het gaat om een bedrag van 44,2 euro bruto per dag.
190 vergoedingen

De vergoeding werd vorig jaar door 320 zelfstandigen aangevraagd. 190 kregen effectief een uitkering. Het geld om het fonds te finanieren komt voornamelijk van lokale overheden en OCMW's.
markn
Rookie
Rookie

BerichtDoor Gobijn op 18 Dec 2008, 21:57

fornoff, vroeger ook last van gehad bij vervanging riolering van de hele straat. Vrij snel vergoeding kunnen krijgen.

Nu kan je tegenwoordig ook renteloos lenen gedurende wegenwerken die de omzet beïnvloeden, niet?
Gobijn
Recruit
Recruit

Terugkeren naar De overheid