Vertegenwoordiging/verkoop

Hulp bij het uit de grond stampen van uw zaak

Moderators: cookie, Sven

Vertegenwoordiging/verkoop

BerichtDoor frebo op 12 Nov 2009, 10:34

Met een 15tal jaar ervaring in verkoop, vertegenwoordiging en account management speel ik met de gedachte om op zelfstandige basis te beginnen. Mijn ervaringsveld omvat telecom en technische producten met als doelgroep industrie en apparatenbouwers, tevens een grote interesse in ICT. Mijn doel zou zijn om ondernemingen die nog geen vertegenwoordiger hebben en "schrik" hebben om deze stap te zetten een alternatief te bieden. De mogelijkheden liggen volledig open. Het kan een volledige startup met bepalen van doelgroepen, actie prospectie, uitbouw klantenbestand, in kaart brengen van huidige klanten en potentieel, ... Het kan ook een blijvende verbinding betekenen. Eventueel tijdelijke overneming tussen ontslag en aanwerving...

Hebben hier mensen ervaring mee? Zou dit iemand aanspreken? Zou je dit overwegen?
Graag feedback hierover.
frebo
Recruit
Recruit

Re: Vertegenwoordiging/verkoop

BerichtDoor Sven op 13 Nov 2009, 13:31

Hallo Frebo,

Volgens mij speel je niet gewoon met de gedachte op zelfstandige basis te beginnen, maar ben je al 100% overtuigd van je keuze, afgaande van je doel. ;)

Mijn kennis in verkoop is zeer beperkt, maar indien je in een later stadium nog vennootschaps, boekhoudkundige of fiscale vragen zou hebben, dan kan je er van op aan dat ik je zal verder helpen!
..:: Accountant voor Ondernemers .:. Accountant nodig? PM me! ::..
Sven
Moderator
Moderator

BerichtDoor Lowetconsulting op 25 Jan 2010, 20:52

Indien je in zee kan gaan met gerenomeerde bedrijven kan dit een succes worden , indien je in zee gaat met dromers kan het een echte nachtmerrie worden .
Heb zowel goed als slechte ervaringen gehad op dit gebied .
Lowetconsulting
Newbie
Newbie

BerichtDoor vinceus op 27 Jan 2010, 21:56

ik denk wel dat je een sector gekozen hebt waar je rustig aan kunt opbouwen zonder voluit te moeten investeren.
Ik zou dus rustig aan een klantenbestand opbouwen en niet impulsief alles op alles zetten.
Profiteer van het feit dat je geen dure machines of computers moet kopen.
Klanten hebben jouw advies nodig... Ik zou er dus zeker voor gaan...
Rustig contacten leggen en in bijberoep beginnen is een must!
Dan kan je nadien de stap zetten wanneer je voldoende inkomsten hebt om voltijds actief te zijn.
vinceus
Recruit
Recruit

Terugkeren naar Een zaak opstarten