Zaak opstarten

Hulp bij het uit de grond stampen van uw zaak

Moderators: cookie, Sven

Zaak opstarten

Berichtdoor Denick » 13 Okt 2011, 05:38

Hallo,

Misschien mezelf eerst voorstellen, ik ben Nick, 29 jaar uit lier.
Ik ben van opleiding kok maar de laaste jaren enkel in de productie van kant-en klare maaltijden gewerkt.
Het was mijn doel al van jongsaf om ooit voor mezelf te werken inplaats van elke dag voor een baas.
Zelf kiezen welke bepaalde richting ik uitwilde, zelf de vruchten plukken van mijn harde werk.

Eigenlijk heb ik nooit geweten welke zaak precies ik zou willen opstarten.
Van pc-shop tot brasserie alles is al wel eens in mijn gedachte ter sprake gekomen maar aangezien er niets echt uitsprong van "dit wil ik nu is echt doen" is het er nooit van gekomen, tot nu.

2 jaar geleden heb ik met mijn vriendin de mooiste stad ter wereld bezocht New York. ( eigenlijk is mijn droom daar ooit terecht te komen maar dat terzijde )
Na deze reis wist ik het, toen ik door de stad lier wandelde dacht ik bij mezelf " het enige wat hier nog mist is een Diner".
En toen wist ik het dit zou het worden, het is een droom geworden die ik nu werkerlijkheid wil zien worden.

Ik ben gestart met vanalles opzoeken etc etc.
Het eerste wat ik gedaan heb is een investeerder gezocht, want zonder geld geen diner.
Maar vanaf dan is het gewoon stil gevallen ik weet niet hoe ik verder moet, wat eerst gedaan?
Veel getallen, text die op me afkomen waar ik soms geen moer van snap.
Is er iemand hier die me raad kan geven welke stap ik nu verder kan zetten?
Vanavond ga ik naar een info avond bij unizo daar zal ik waarschijnlijk ook wel meer te weten komen,
maar graag had ik van mensen die zich misschien al in deze situatie bevonden hebben wat raad gekregen.

Voila sorry voor de lange text maar vond ' hallo ik ben nick en wil een diner openen help' wat de banaal voor te posten.

Alvast bedankt moest er iemand reageren.
Groeten
Denick
Recruit
Recruit

Re: Zaak opstarten

Berichtdoor Sven » 13 Okt 2011, 06:59

Hallo Nick!

Welkom. Mooie intro!! :D

Unizo is al een goede stap. Deze mensen kunnen je al goed verder helpen met een aantal belangrijke punten. Daarnaast, als je niets van cijfers en wetgeving kent, is het raadzaam om een goede boekhouder te zoeken, die samen met u nagaat wat je behoeften zijn. Vennootschapsvorm, investeringen, doel, haalbaarheid, ...)

Ik ken het concept van een diner niet echt, maar hoop dat ook snel te ontdekken want binnen 3 weken vertrek ik zelf naar New York. 8-)

Groeten
Sven.
..:: Accountant voor Ondernemers .:. Accountant nodig? PM me! ::..
Gebruikers-avatar
Sven
Moderator
Moderator

Terug naar Een zaak opstarten