Zaak starten in bijberoep

Hulp bij het uit de grond stampen van uw zaak

Moderators: cookie, Sven

Zaak starten in bijberoep

Berichtdoor Zebraman » 08 Nov 2011, 23:05

Hallo,

Ik ben van plan om te starten als zelfstandig in bijberoep.
Grafisch ontwerp is de algemene noemer waaronder mijn activiteiten zouden vallen (webdesign, logo's, visitekaartjes,...)

Ik heb al m'n diploma bedrijfsbeheer en ben ook al naar een startersdag van Unizo geweest.

Ik weet ondertussen dat ik me zal moeten aansluiten bij een sociaal verzekeringsfonds.
Enige probleem, er zijn er 26 :p dus welke is er de beste ? Momenteel gaat m'n voorkeur naar Zenito, ziet er vertrouwelijk uit en ik ken er iemand die er werkt.
Maar ik vroeg me enkel nog af of er nog andere verzekeringsfondsen zijn die wat meer te bieden hebben.

Ook over wat ik in kosten kan steken heb ik nog wat vragen, stel ik koop een nieuwe PC voor m'n werk. Het lijkt me duidelijk dat ik dienodig heb voor m'n job, maar uiteraard zal die al eens gebruikt worden voor privé. Kan ik dan de volledige kostprijs van die PC in omkosten steken ? En moet ik die dan afschrijven over bvb. 3 jaar ?
Idem voor de adobe master collection, een software pakket dat al gauw 1500 euro zal kosten.

Reclame maken bvb, flyers, visitekaartjes, etc... mag dit allemaal zomaar in kosten ?

Dit is interessant om weten, stel dat ik van plan ben om het eerste jaar onder de €1273,45 limiet winst te blijven (voordeel is dat ik dan geen sociale lasten moet betalen). Het moment dat ik er dreig over te gaan koop ik gewoon een nieuwe gsm en steek ik die in kosten (in principe).

Dus bij mijn weten moet ik geen sociale lasten betalen wanneer ik niet meer dan €1273,45 verdien per jaar. Moet ik me dan eigenlijk nog aansluiten bij een sociaal verzekeringsfonds ?

Dank!,
Zebraman
Zebraman
Recruit
Recruit

Re: Zaak starten in bijberoep

Berichtdoor Sven » 09 Nov 2011, 08:16

Hallo.

Zenito is een veel gebruikt sociaal verzekeringsfonds. En als je er vertrouwen in hebt en er iemand kent... waarom niet dan.

Alle door u genoemde kosten zou ik erdoor pompen ;)
Miss dat je per jaareinde wel een klein voordeel zal moeten betalen, maar dat zal niet veel zijn.

groeten en veel succes!
..:: Accountant voor Ondernemers .:. Accountant nodig? PM me! ::..
Gebruikers-avatar
Sven
Moderator
Moderator

Terug naar Een zaak opstarten