Hallo !
Een tijd geleden is een goede vriend van mij in China naar een beurs geweest voor zijn werk.
Hij had voor mij een kaartje bij van een bedrijf dat een bepaald produkt produceerde .
Hij zegde dat ik dit product moest introduceren in België en dat hij me daarbij zou helpen .
Ik had gezegd erover na te denken .
Spijtig genoeg heeft mijn vriend enkele weken geleden een zwaar ongeval meegemaakt en heeft er hersenschade aan overgehouden .
Hierdoor zal hij me nimmer kunnen helpen .
Daar hij toch regelmatig in China zat was het zijn bedoeling om voor mij daar te onderhandelen met de fabrikant.
Dit kan dus nimmer.
Ik zou dus bijzonder graag met dit bedrijf een overeenkomst willen sluiten om dit produkt naar België te verkrijgen .
Maar er treden problemen op.
Ik heb geen kennis van onderhandelen en van zakelijk Engels en dus ook geen kennis van omgaan met Chinezen op gebied van zakendoen , maar toch zou ik dit produkt willen introduceren in België .
Er komt ook nog eens bij dat ik vliegangst heb zodus ter plaatse gaan is voor mij zogoed als onmogelijk .
Voor dit laatste kan ik misschien wel een persoon aanspreken .
Kan iemand mij raad geven , eventueel organisaties of bedrijven aanraden die me kunnen bijstaan op gebied van zakendoen met China , briefwisseling ( chinees ) en eventueel helpen onderhandelen ?
ik stel me natuurlijk ook de vraag of dit niet gevaarlijk is zodat de personen die me helpen eventueel zelf een contract met dit bedrijf in de wacht proberen te slepen achter mijn rug ?
Graag wat raad en aanbevelingen ?