Zes topverkopers geven hun gouden tip - Bizz.be

Actualiteit, artikels, columns, boeken, etc.

Moderators: cookie, Sven

Zes topverkopers geven hun gouden tip - Bizz.be

Berichtdoor maartentk » 12 Apr 2009, 19:48

Ziet u de verkoopcijfers een duik nemen? Misschien moet u eens nadenken over uw verkoopmethode. Maar wat zijn de do's en don'ts in deze crisisperiode? Deze salescoaches hebben overal een antwoord op.

"Ga nieuwe klanten zoeken. Gedaan met wachten op klanten die spontaan bellen. Tijd voor prospectie. Bel de klant een week na het versturen van de offerte op en vraag naar de volgende stap die hij of zij zal zetten."
Walter Spruyt, www.salesguide.be

"Toon u eerder een expert dan een verkoper. Een expert kent zijn product, dienst, bedrijf en klant. Hij geeft met passie advies die de omzet van de klant doet stijgen. Door uw toewijding zullen tevreden klanten u belonen door u aan te bevelen bij hun collega's en kennissen."
Frank Segers, www.franksegers.be

"Vermeld uw prijs meteen. Zo blijven de voordelen om met u zaken te doen, die meestal daarna pas genoemd worden, beter hangen. Ook zal hij beter luisteren om een reden voor uw prijs op te vangen."
Christoph Meunier, www.connect-partners.be

"Kies niet voor een nieuwe verkoopstrategie. Zorg ervoor dat u zich beter inleeft. De klant is nu voorzichtiger met zijn geld. Hij hanteert een aantal basiscriteria die vooral gevoed worden door emotie: 'Word ik ernstig genomen? Luistert de verkoper naar me? Antwoordt hij op mijn vragen? Maakt hij tijd voor mij?'"
Kathleen Bosman, www.coachingsquare.be

"Stel meteen deze directe vragen: 'Zal de aankoop op korte termijn plaatsvinden', 'Wie neemt de beslissing hierover' en 'Hoe groot is het budget'. Verlies vervolgens geen tijd met prospecten die niet van plan zijn om aankopen te doen op korte termijn."
Sébastien Assouad, www.expando.eu

"Verkoop geen machine, maar een kostenbesparing, inkomstenbron, grotere winstmarge of grotere efficiëntie. Bewijs steeds de return on investment. Ook betrouwbaarheid, gemoedsrust, veiligheid en zekerheid doen goed verkopen."
Jan Flamend, www.valueselling.be

Bron: http://www.trends.be/bizz//nl/bizz/zes- ... e3952.html
Ondernemersforum.be - Onafhankelijk forum voor zelfstandigen en ondernemers in Vlaanderen
Gebruikers-avatar
maartentk
Site Admin
Site Admin

Terug naar Mediaboard